Iranian Agriculture News Agency

نصب161 کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی استان خوزستان

تعداد 161 کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی ایذه، باغملک و قلعه‌تل که وضعیت ذخایر آب زیرزمینی آنها به حالت بحرانی رسیده، نصب شد.

نصب161  کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی استان خوزستان

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از راه‌اندازی 161 کنتور هوشمند سنجش به‌منظور کنترل برداشت آب چاه‌های کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حمیدرضا لشکری با بیان اینکه در راستای  نظارت و کنترل برداشت آب از ذخایر آب‌های زیرزمینی با هدف تجهیز چاه‌های کشاورزی برنامه‌ریزی مدونی انجام شده است، افزود: به‌منظور کنترل برداشت آب، دشت‌های بحرانی (از لحاظ سطح آب زیرزمینی) در اولویت نصب کنتورهای هوشمند سنجش قرار گرفتند.

او تصریح کرد: بر همین اساس تعداد 161 کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی ایذه، باغملک و قلعه‌تل که وضعیت ذخایر آب زیرزمینی آنها به حالت بحرانی رسیده، نصب شد.

لشکری کنتورهای سنجش نصب شده را تولید داخلی کشور معرفی کرد و گفت: این کنتورها قابلیت‌های ویژه‌ای از قبیل دقت مناسب اندازه‌گیری، اعلام سهمیه برداشت آب و محافظ مطلوب صحرایی را داشته و مجهز به سنسورهای لازم جهت اعلام خرابی و یا تخریب احتمالی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان این که تمامی 161کنتور هوشمند نصب شده از نوع الکترومغناطیسی است، افزود: اطلاعات سنجش و موارد جانبی کنتورها روی نرم‌افزار بهره‌برداری انتقال می‌یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید