Iranian Agriculture News Agency

رشد 70 درصدی طرح آبرسانی:

پروژه ای که کشاورزی سیستان را نجات داد

با اینکه تا کنون پروژه با مسائل و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده، اما در حال حاضر از پیشرفت 70درصدی خوبی برخودار شده است. برای نمونه از 80.5 کیلومتر لوله فولادی چیزی برابر با 70کیلومتر، از 12.5 کیلومتر لوله با یک سیال 12.80کیلومتر، از 474 کیلومتر لوله فایبرگلاس 424.25 کیلومتر و از 3486 کیلومتر لوله پلی‌اتیلنی 208.4 کیلومتر آن تکمیل شده است

پروژه ای که کشاورزی سیستان را نجات داد

طرح آبرسانی با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان از جمله پروژه هایی بود که در دولت تدبیر و امید از پیشرفت خوبی برخوردار شد. به طوری که بررسی ها نشان می‌دهد هم اکنون بیش از  70 درصد این پروژه، شکل اجرایی به خود گرفته است.

در این باره رحیم سجادی، مجری طرح آبرسانی با لوله به 46هزار هکتار از اراضی دشت سیستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا می‌گوید: «طرح آبرسانی با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان، در سال 86 آغاز و در سال 94 شکل و شمایل اجرایی  به خود گرفت. بادهای 120 روزه‌ای که هرساله در منطقه سیستان شروع به وزیدن می‌کند، حامل آلودگی‌های زیادی برای آب است و نیز کانال‌های عبور آب را پُر می‌کند. از این رو یکی از دلایل اصلی طرح‌ریزی پروژه مذکور، همین بادهای 120 روزه است. بر این اساس طبق تصمیماتی که گرفته شد، قرار است با اجرا و بهره‌برداری از طرح آبرسانی با لوله به اراضی دشت سیستان ایران، آب سالم به زمین‌های کشاورزی واقع در منطقه مزبور رسانده شود.»

او می‌افزاید: «با اینکه تا کنون پروژه با مسائل و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده، اما در حال حاضر از پیشرفت 70درصدی خوبی برخودار شده است. برای نمونه از 80.5 کیلومتر لوله فولادی چیزی برابر با 70کیلومتر، از 12.5 کیلومتر لوله با یک سیال 12.80کیلومتر، از 474 کیلومتر لوله فایبرگلاس 424.25 کیلومتر و از 3486 کیلومتر لوله پلی‌اتیلنی 208.4 کیلومتر آن تکمیل شده است.»

سجادی با اشاره به اینکه طرح مربوطه تنها منطقه سیستان را در برمی‌گیرد، ادامه می‌دهد: «این طرح  پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز را در استان سیستان تحت پوشش خود قرار داده است. بر این اساس هر کدام از این شهرستان‌ها به‌خودی خود به چند پروژه تقسیم شده‌ و  هم‌زمان در حال تکمیل شدن هستند.»

او می‌گوید: «تا پایان سال جاری امید می‌رود که حدود 90 درصد از اقدامات اصلی پروژه به پایان برسد و برای سال آینده فعالیت‌های نرم‌افزاری آن انجام شود.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید