Iranian Agriculture News Agency

به منظور افزایش بهره‌وری آب در تولیدات گیاهی

حجتی و شافعی تفاهم‌نامه امضا کردند

این تفاهم‌نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و اتاق ایران منعقد شد

ایانا-کشاورزی: طبق این تفاهم‌نامه که مدت زمان آن 10 سال تعیین شده، دو طرف متعهد شده‌اند که با هدف «افزایش بهره وری آب کل تولیدات گیاهی از 1.1 در سال پایه به 2.2 کیلوگرم بر متر مکعب در سال 1405» فعالیت کنند.

حجتی و شافعی تفاهم‌نامه امضا کردند

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بهره‌وری آب در حوزه تولیدات کشاورزی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایانا به نقل از اتاق بازرگانی ایران، این تفاهم‌نامه صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس دوسالانه اقتصاد آب که در اتاق ایران در حال برگزاری است، بین غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به امضا رسید.

طبق این تفاهم‌نامه که مدت زمان آن 10 سال تعیین شده، دو طرف متعهد شده‌اند که با هدف «افزایش بهره وری آب کل تولیدات گیاهی از 1.1 در سال پایه به 2.2 کیلوگرم بر متر مکعب در سال 1405» فعالیت کنند.

بر همین اساس، ماموریت تفاهم‌نامه «ارتقای بهره وری آب کشاورزی با مشارکت بخش‌های خصوصی، تعاونی، دولتی و سازمان‌های مردم نهاد با تکیه بر استفاده از فناوری‌های نوین، رعایت راهبردهای اجرای برنامه‌ها و اقدامات اساسی مندرج در تفاهم‌نامه» تعیین شده است.

در متن تفاهم‌نامه امضا شده میان اتاق ایران و وزارت جهاد کشاورزی آمده است: «به منظور اجرای مطلوب مندرجات این سند دو طرف موافقت می‌کنند که برنامه‌های همکاری خود را با تشکیل کمیته راهبردی مشترک متشکل از 3 نفر از نمایندگان هر یک از طرفین در بالاترین سطح ممکن و 2 نفر از نماینده کشاورزان با معرفی یک نفر از هر طرف سازماندهی کنند.»

ترکیب اعضا از طرف وزارت جهاد کشاورزی یکی از معاونین وزیر، یکی از مدیران کل، یک کارشناس و یک نفر نماینده تشکل‌ها یا کشاورز موفق با معرفی وزیر جهاد کشاورزی و ترکیب اعضا اتاق ایران یک نفر از اعضا هیات رئیسه، رئیس مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب، یک نفر کارشناس و یک نفر نماینده تشکل‌ها یا کشاورز موفق به پیشنهاد رئیس مرکز و با معرفی رئیس اتاق خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید