Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

وزیر جهاد کشاورزی بر ارتقا معیشت و رفاه عشایر تاکید دارد

ایانا-کشاورزی: تا پایان سال سرمایه تشکل‌های عشایری ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد: آنچه در خصوص جامعه عشایری مهم است و وزیر جهاد کشاورزی هم به آن تاکید دارند یکی بحث ارتقا معیشت عشایر و یکی هم ارتقا رفاه و سطح زندگی آنان است.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر، کرمعلی قندالی با بیان این مطلب در جمع مدیران ستادی و استانی امور عشایر کشور در بندرعباس گفت: مصداق اقتصاد مقاومتی در جامعه عشایری وجود دارد.

او با اشاره به این که عشایر پیش از این هم در تحریم ها تولید خود را انجام داده‌اند و در تحریم های جدید نیز طبق روال گذشته تولیدات خود را انجام می‌دهند، تاکید کرد: باید از ظرفیت تشکل‌های عشایری با افزایش سرمایه آنها، در خدمت به جامعه عشایری کشور استفاده مطلوب را ببریم.

قندالی، افزایش سرمایه تشکل‌های عشایری را از اهداف راهبردی سازمان امور عشایر عنوان کرد و افزود: تا پایان سال سرمایه تشکل‌های عشایری ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

او با بیان این که اگر تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری به بهره‌بردار واقعی آن که عشایر و روستاییان هستند، نرسد همه ما مدیون هستیم، اظهار داشت:این تسهیلات را باید به سمت سرمایه‌گذاری و توسعه مشاغل در مناطق عشایری سوق دهیم.

قندالی خاطرنشان ساخت: در استان مرکزی از این تسهیلات برای راه‌اندازی کارخانه تولید خوراک دام استفاده کرده‌اند که این همان هدفی است که ما دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام