Iranian Agriculture News Agency

روایت رییس سازمان امور اراضی از رویکردهای حفظ اراضی کشاورزی؛

تسهیل شرایط تولید کشاورزان و برخورد با متخلفان

ایانا-کشاورزی: سازمان امور اراضی در رفع تداخلات اراضی و کاداستر اراضی کشاورزی توفیقات قابل توجهی داشته، صدور اسناد اراضی کشاورزی به عنوان خروجی اصلی این دو طرح رویکرد مهم سازمان است.

تسهیل شرایط تولید کشاورزان و برخورد با متخلفان

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: خدمات‌رسانی و تسهیل شرایط برای تولید بهره‌برداران بخش کشاورزی و کشاورزان واقعی و برخورد با تخلفات و ساخت و سازها و سواستفاده‌های سوداگران و سودجویان از زمین‌های کشاورزی دو رویکرد اساسی سازمان در حوزه حفظ کاربری اراضی کشاورزی است.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی، علیرضا اورنگی با اعلام این مطلب در گردهمایی سراسری مدیران امور اراضی کشور در شیراز، خاطرنشان ساخت: در سال‌های اخیر بسیاری از دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها تدوین شده و اصلاحی در راستای تسهیل شرایط برای تولیدکنندگان و تامین امنیت غذایی جامعه بوده است.

او تصریح کرد: سازمان امور اراضی در حوزه توسعه فناوری‌های اطلاعات و ایجاد سامانه‌های الکترونیک برای تسهیل خدمت به مردم، شفاف‌سازی فرایندها و ارتقا نظارت و صیانت از اراضی توفیقات چشمگیری داشته است.

اورنگی گفت: کارشناسان و مدیران استان‌ها و شهرستان‌ها به دلیل مواجهه مستقیم با مسایل و چالش‌های حوزه امور اراضی از تجارب و نظرات کارشناسی ارزنده‌ای برخوردار هستند. باید زمینه استفاده از این تجارب و مشارکت فعالانه استان‌ها در تدوین قوانین، مقررات، فرایندها و برنامه‌های سازمان فراهم شود.

او یادآور شد: لازمه تحقق سیاست حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی و پیشگیری از تخلفات این حوزه به کار بستن مجموعه‌ اقدامات ایجابی و نرم افزاری مانند، استفاده از فناوری‌های نوین، آموزش و ترویج و توانمندسازی جوامع محلی، اصلاح و روزآمدسازی قوانین و مقررات و افزایش تعاملات با بخش های مختلف برای بهبود آگاهی عمومی است.

اورنگی با بیان این که فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی به زودی منصوب و در سازمان مستقر خواهد شد، تاکید کرد: لازم است استان‌ها با آمادگی و نگاه مثبت فعالیت یگان‌های استانی را نیز شروع کنند.

او با اشاره به این که سازمان امور اراضی در رفع تداخلات اراضی و کاداستر اراضی کشاورزی توفیقات قابل توجهی داشته است، بیان داشت: صدور اسناد اراضی کشاورزی به عنوان خروجی اصلی این دو طرح رویکرد مهم سازمان است.

اورنگی خاطرنشان ساخت: با توافقات و تفاهمی که بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شرف وقوع است، شرایط برای سنددار شدن زمین های کشاورزی و رفع موانع موجود، تسهیل خواهد شد.

او گفت: ضوابط تشخیص اراضی زراعی و باغی در کمیسیون‌های مربوطه دولت نهایی شده و به زودی با تصویب هیات دولت برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید