Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان شیلات:

تولید ماهی در قفس، به 30 هزار تن می‌رسد

مرکز دانش بنیان طراحی و تولید تورهای قفس پرورش ماهی در دریا افتتاح شد

ایانا-کشاورزی: برای اولین بار در برنامه ششم توسعه تولید دویست هزار تن پرورش ماهی در دریا در قفس‌های دریایی پیش‌بینی شد. سال گذشته نزدیک به 15 هزار تن تولید شد و امسال امید می‌رود این میزان به 30 هزار تن برسد.

تولید ماهی در قفس، به 30 هزار تن می‌رسد

همزمان با هفته پژوهش مرکز دانش بنیان طراحی و تولید تورهای قفس پرورش ماهی در دریا افتتاح شد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، افتتاح این مرکز به صورت ویدیو کنفرانس با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت.

رئیس سازمان شیلات در حاشیه این مراسم و بازدید از مرکز فوق ضمن تبریک و تهنیت به پژوهشگران کشور به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: موضوع آب در سال‌های گذشته با نگاهی به تولید پروتئین دریایی و آبزیان با استفاده از آب دریا در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار گرفت است. در این زمینه مطالعاتی خوبی انجام شد از جمله در سواحل و سواحل جزایر که سدها و منابع دریایی عظیمی داریم.

حسن صالحی افزود: برای اولین بار در برنامه ششم توسعه تولید دویست هزار تن پرورش ماهی در دریا در قفس‌های دریایی پیش‌بینی شد. سال گذشته نزدیک به 15 هزار تن تولید شد و امسال امید می‌رود این میزان به 30 هزار تن برسد.

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس جزو پیشرفته‌ترین فعالیت‌ها از منظر دانش و تکنولوژی است و یک نوع تولید صنعتی است که از تکنیک بالایی برخوردار است. همکاران ما در جهاددانشگاهی دانشگاه امیرکبیر از سه سال پیش این موضوع را دستور کار قرار دادند. یکی از این موضوعات، تورهایی هست که باید در دریا نصب شود.

او با اشاره به استفاده از دانش کشورهای پیشرو در زمینه تولید این تورها اظهار داشت: ما در گذشته این تورها را از مالزی، نروژ، ایتالیا و بعضی  مواقع از چین وارد می‌کردیم تولید این تورها امروز درداخل کشور می تواند بخش عمده نیاز واردات ما را برطرف کند و لذا  نیاز به ارز را کاهش داده و تولید را سرعت می‌بخشد و اگر چنانچه تولید افزایش یابد طبیعی است که  قیمت نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید