Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی خبر داد:

افزایش صادرات سبزی و صیفی طی 4 ماهه گذشته

ایانا-کشاورزی: در بعضی از اقلام صادراتی مانند سبزی و صیفی افزایش صادرات داشته‌ایم و البته صادرات میوه مانند سیب و کیوی با کاهش همراه بوده است.

افزایش صادرات سبزی و صیفی طی 4 ماهه گذشته

صادرات محصولات کشاورزی طی 3 تا 4 ماهه گذشته با افزایش صادرات همراه بوده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا با بیان اینکه طی 3 تا 4 ماه گذشته صادرات خوبی در محصولات کشاورزی انجام شده است، گفت: در بعضی از اقلام صادراتی مانند سبزی و صیفی افزایش صادرات داشته‌ایم و البته صادرات میوه مانند سیب و کیوی با کاهش همراه بوده است.

رضا نورانی با یادآوری اینکه به دلیل تحریم‌ها صادرات به صورت مویرگی انجام می‌شود، افزود: با توجه به مشکلات به وجود آمده به دلیل تحریم، صادرکننده‌ها باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند و وضع قانون‌های یک شبه در این بخش موثر نخواهد بود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه وضع قانون‌های اینچنینی سبب توقف صادرات خواهد شد، افزود: در زمان تحریم بانک‌ها قادر به صدور LC (اعتبارنامه) نیستند و همین مساله سبب می‌شود تا ارز به صورت مستقیم وارد کشور نشود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی با تاکید بر اینکه بازگشت ارز و تحویل آن تصمیم درستی نبوده است، گفت: در این خصوص باید بانک‌های ایرانی که در حوزه خلیج فارس شعبه دارند و در حال فعالیت هستند اقدام به تحویل ارزهای صادرکنندگان کنند و ریال را به قیمت ارز بازار آزاد به حساب آن‌ها واریز کند.

او از دیگر راهکارهای این حوزه را واردات، بدون انتقال ارز عنوان کرد و ادامه داد: در این خصوص باید صادرکننده بتواند کالا وارد کشور کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید