Iranian Agriculture News Agency

نماینده فائو در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری شهرستان فیروزکوه:

ایران در مدیریت منابع طبیعی مسئولانه عمل کرده است

ایانا-کشاورزی: هدف از این سفر تلاش برای مقابله با بحران‌های خشکسالی، فرسایش خاک، سیل و رسوب در حوزه‌های آبخیز است و تاکنون همکاری خوبی با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران داشته‌ایم.

ایران در مدیریت منابع طبیعی مسئولانه عمل کرده است

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به منظور بررسی شرایط و وضعیت حوزه‌های آبخیز کشور و ارائه برنامه ها و کمک های مشاوره ای توسط این سازمان از چندین پروژه آبخیزداری شهرستان فیروزکوه بازدید کرد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، ماشائوری مولیرو در حاشیه این بازدید با بیان اینکه این چهارمین دیدار رسمی او از ایران است، گفت: شاهد مسئولیت پذیری و تعهد بالایی از سوی دولت ایران در زمینه مدیریت منابع طبیعی هستیم.

او در ادامه اظهار کرد: هدف از این سفر تلاش برای مقابله با بحران‌های خشکسالی، فرسایش خاک، سیل و رسوب در حوزه‌های آبخیز است و تاکنون همکاری خوبی با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران داشته‌ایم.

این نماینده فائو تصریح کرد: در بازدید از منطقه متوجه شدیم اقدامات مثبتی بخصوص در زمینه‌های فناوری و بخش‌های تخصصی صورت گرفته است که امیدواریم با ادامه همکاری فائو با سازمان جنگل‌ها شاهد کاهش اثرات تغییر اقلیمی و رشد در برنامه‌های آبخیزداری باشیم.

شاهد رشد چشمگیری در فعالیت‌های آبخیزداری هستیم

مهدی یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان فیروزکوه در نشست با نماینده فائو و هئیت همراه با بیان اینکه شاهد رشد چشمگیری در فعالیت‌های آبخیزداری هستیم اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی و آب و هوا، بخشی از مطالعات نیاز به بررسی و بازنگری دارد که مستلزم حمایت‌های ملی و بین المللی است.

او تأکید کرد: کنترل آب‌های سطحی فیروزکوه می‌تواند در تولید محصولات و بهبود فعالیت کشاورزی شهرستان و تأمین آب شرب و کشاورزی حوزه استان سمنان و دشت گرمسار تأثیر بسزائی داشته باشد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه منابع کشور محدود و تأمین هزینه‌ها از منابع دولت دشوار است که باعث کاهش سرعت فرآیند کار می‌شود، افزود: به طور قطع حمایت‌های بین المللی در این زمینه کمک قابل توجهی به پیشبرد امور می‌کند ضمن اینکه باید با برنامه ریزی مناسب بتوانیم استفاده بهتری از توانمندی‌ها و تجربیات موفق سازمان‌های بین المللی داشته باشیم.

این مقام مسئول یادآور شد: علاوه بر پروژه‌های آبخیزداری باید در حوزه غنی سازی مراتع و تثبیت خاک نیز گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید