Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

پایش پیامدهای تحقیقاتی از اولویت‌های سازمان تحقیقات

ایانا-کشاورزی: پرورش ماهی در قفس، توسعه باغات در اراضی شیبدار، گیاهان دارویی، افزایش بهره‌وری آب، تجهیز و نوسازی اراضی آب‌بندان‌ها اولویت‌های بخش کشاورزی است.

پایش پیامدهای تحقیقاتی از اولویت‌های سازمان تحقیقات

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، پایش پیامدهای تحقیقاتی را از اولویت‌های سازمان تحقیقات برشمرد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان گیلان، خاوازی در نخستین جلسه شورای هماهنگی تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در گیلان افزود: مراکز تحقیقاتی باید با استفاده از نوع‌آوری در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حداکثر یافته‌ها دست یابند و با توجه به نیازسنجی دستگاه‌های اجرایی مشکلات بهره‌برداران را بررسی و حل کنند.

او به مراکز تحقیقاتی تاکید کرد که جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی را بهره‌برداران اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این که این سازمان از شش بخش اصلی تحقیقات، آموزش، ترویج، حفظ ذخایر ژنتیکی، نظارت و ثبت گواهی تشکیل شده است، گفت: مراکز تحقیقاتی باید تعادل استفاده از این شش بخش را رعایت کنند.

او بر تامین اعتبار برای ایجاد و حفظ ذخایر ژنتیکی و همچنین انتقال دانش تولید شده از مراکز تحقیقاتی تاکید کرد.

در این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اولویت‌های بخش کشاورزی از جمله پرورش ماهی در قفس، توسعه باغات در اراضی شیبدار، گیاهان دارویی، افزایش بهره‌وری آب، تجهیز و نوسازی اراضی آب‌بندان‌ها اظهار داشت: حلقه‌های تحقیقاتی آموزش و ترویج و اجرا باید به هم متصل شده و تحقیقات کاربردی با نگاه حل مسائل و مشکلات روستاییان، عملیاتی شود.

درجانی حضور محققان معین در جلسات و عرصه‌های تولید را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امنیت غذایی مولفه اصلی امنیت ملی است و حوزه تحقیقات می‌تواند پیشانی این مولفه باشد و دانشی که در مراکز تحقیقاتی تولید می‌شود باید به نحو مطلوبی به بهره‌برداران انتقال یابد تا به درآمد و رونق معیشت کشاورزان منجر شود.

او همچنین هدف از تشکیل جلسه شورای هماهنگی تات در استان را استفاده از ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در کانون‌های تولید و عرصه‌های بهره‌برداران و همچنین ارتباط و انسجام در حلقه‌های زنجیره انتقال دستاوردها و تحقیقات کاربردی و ترویج آن در عرصه دانست.

گفتنی است؛ در این سفر دکتر خاوازی و هیات همراه از مرکز جهاد کشاورزی سنگر وابسته به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رشت و مراحل بازسازی آن بازدید کرد و عصر امروز از موسسه تحقیقات بین‌المللی تاسماهیان دریای خزر بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید