Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

امسال 60 میلیارد تومان در آبخیزداری هرمزگان سرمایه‌گذاری شد

ایانا-کشاورزی: امسال 60 میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در استان سرمایه گذاری شده است که با توجه به خشکسالی‌های چند ساله هرمزگان سبب تغذیه سفره‌های زیرزمینی، حفاظت خاک و جلوگیری از تخریب خاک و مهار روان آب‌های سطحی می‌شود.

امسال 60 میلیارد تومان در آبخیزداری هرمزگان سرمایه‌گذاری شد

وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای اداری استان که معاون اول رییس جمهور، وزرای نیرو، تعاون کار و رفاه اجتماعی، مجمع نمایندگان استان و فعالان اقتصادی نیز حضور داشتند اعلام کرد: استان هرمزگان در طرح‌های آبخیزداری پیشرو کشور است.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، محمود حجتی با بیان اهداف و اثرات مفید آبخیزداری خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی در بخش آبخیزداری استان با کمک اعتبارات صندوق توسعه ملی، اعتبارات استانی و با مشارکت مردم و خیرین انجام شده است.

او گفت: امسال 60 میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در استان سرمایه گذاری شده است که با توجه به خشکسالی‌های چند ساله هرمزگان سبب تغذیه سفره‌های زیرزمینی، حفاظت خاک و جلوگیری از تخریب خاک و مهار روان آب‌های سطحی می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان از تلاش‌های استاندار به علت حمایت از اجرای پروژه های آبخیزداری و تامین اعتبار این پروژه‌ها قدردانی کرد.

گفتنی است عملیات اجرایی 82 سازه بزرگ در سطح استان و همچنین 165 سازه کوتاه آبخیزداری (با مشارکت مردم شهرستان بشاگرد) توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اتمام رسیده و مقرر شد تا پایان سال با حمایت استانداری به 200 سازه بزرگ برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید