Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور خبر داد:

مجوز هزار هکتار گلخانه‌ کوچک مقیاس صادر شد

ایانا-کشاورزی: وسعت گلخانه‌های کوچک مقیاس از ۳۰۰ متر مربع تا ۱۰ متر مربع، گلخانه‌های معمولی بالای ۳۰۰ تا ۱۰ هزار متر مربع و بزرگ مقیاس بیش از ۱۰ هزار متر مربع هستند.

مجوز هزار هکتار گلخانه‌ کوچک مقیاس صادر شد

مجوز احداث بیش از یک هزار واحد گلخانه کوچک مقیاس از سال گذشته صادر شده و حدود نیمی از آنها امسال در دست ساخت هستند.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور گفت: احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس با هدف حل مسایل اجتماعی، اشتغال‌زایی مستقیم، تمرکز زدایی جمعیت، تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و احیای کشاورزی خانوادگی صورت می‌گیرد.

ولی ا... بنی عامری اظهار داشت: گلخانه‌های کوچک مقیاس به تقویت نهاد خانواده کمک کرده و امکان فعالیت به صورت پاره وقت را برای خانواده‌ها در مناطق روستایی فراهم می‌کند ضمن آن که موجب عرضه محصولات تازه خوری در محل شده و پایداری شغل را تضمین می‌کند.

او با بیان این که برای صدور مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس، محدودیتی وجود ندارد، تصریح کرد: این مجوزها از سوی سازمان جهاد کشاورزی، استان‌ها صادر می‌شود.

بنی عامری ادامه داد: بخش‌هایی که کشاورزی روستایی دارند علاقه مند به احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس هستند و برای این گلخانه‌ها تسهیلات نیز بدون محدودیت پرداخت خواهد شد.

او گفت: وسعت گلخانه‌های کوچک مقیاس از ۳۰۰ متر مربع تا ۱۰ متر مربع، گلخانه‌های معمولی بالای ۳۰۰ تا ۱۰ هزار متر مربع و بزرگ مقیاس بیش از ۱۰ هزار متر مربع هستند.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور یادآور شد که در حال حاضر کل مساحت گلخانه‌های بزرگ مقیاس کشور بیش از ۲ هزار هکتار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید