Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

تولیدکنندگان نگران تامین نهاده‌ها نباشند

ایانا-کشاورزی: مصرف کنندگان نگران تامین کالای استراتژیک نباشند، همچنین تولیدکنندگان نیز نگران تامین نهاده‌های خود نباشند.

تولیدکنندگان نگران تامین نهاده‌ها نباشند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام، استان‌های مرزی می‌توانند منافع ملی را تامین کنند، گفت: استان آذربایجان غربی به دلیل اتصال به اتحادیه اروپا مزیت بزرگی برای کشورمان به شمار می‌رود.

به گزارش ایانا، علیرضا رفیعی پور در نشست مشترک با مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد ماکو و استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه این استان می‌تواند برای تامین نهاده‌های کشور راه‌گشا باشد، افزود: در حال حاضر از مرز بازرگان دارو، مواد بیولوژیک، واکسن‌ها و مواد اولیه مواد بیولوژیک وارد می‌شود.

او با بیان اینکه باید از این ظرفیت ارزشمند استفاده شود، ادامه داد: با تفویض اختیار کامل در شبکه دامپزشکی، ماکو در حوزه واردات، قرنطینه و صدور مجوزهای لازم مدیر این سازمان اختیارات تام دارد.

رفیعی‌پور افزود: توسعه آزمایشگاه‌های این منطقه، افزایش نیروی انسانی مورد نیاز و تامین تجهیزات اداری از جمله برنامه‌های استفاده از این مرز مهم است.

او با بیان اینکه احتمال دارد در تامین گوشت، نهاده‌های سویا، کنجاله، دارو، مواد بیولوژیک و مواد اولیه بیولوژیک دچار مشکل شویم، افزود: استفاده از ظرفیت‌های این منطقه می‌تواند موثر و راه گشا باشد.

رئیس سازمان دامزشکی کشور در پایان با تاکید به اینکه مسیرهای بسته شده  برای واردات طی هفته‌های گذشته بازگشایی شده است، افزود: تاکید بسیاری کرده‌ام و باز هم تاکید می‌کنم که مصرف کنندگان نگران تامین کالای استراتژیک نباشند، همچنین تولیدکنندگان نیز نگران تامین نهاده‌های خود نباشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید