Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن شرکت‌های تولیدکننده مرغ گوشتی:

ممنوعیت صادرات مرغ برداشت اشتباه بود

ایانا-کشاورزی: طی چند روز اخیر تنها یک استنباط غلط از مکاتبات دولتی، ممنوعیت صادرات مرغ گوشتی را در اذهان تشکل‌ها و تولیدکنندگان مرغ جای داده. در حالی که داستان حقیقی هیچ ربطی به ممنوعیت صادرات مرغ گوشتی نداشت.

ممنوعیت صادرات مرغ برداشت اشتباه بود

در حالی حدود چهار روز پیش، خبر ممنوعیت مجدد صادرات مرغ گوشتی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به‌ وسیله رسانه‌ها دست به دست شد که دیروز بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، یعنی تنها چهار روز، بخشنامه لغو ممنوعیت آن به گمرک داده شد. آنطور که دبیر انجمن شرکت‌های تولیدکننده مرغ گوشتی به خبرنگار گروه کشاورزی ایانا می‌گوید، ابلاغیه چهار روز پیش وزارت صنعت و معدن مبنی بر ممنوعیت صادرات مرغ گوشتی تنها یک برداشت نادرست بوده است.

علی صابری در این باره توضیح می‌دهد: «طی چند روز اخیر تنها یک استنباط غلط از مکاتبات دولتی، ممنوعیت صادرات مرغ گوشتی را در اذهان تشکل‌ها و تولیدکنندگان مرغ جای داده. در حالی که داستان حقیقی هیچ ربطی به ممنوعیت صادرات مرغ گوشتی نداشت.»

او با اشاره به حقیقت دستورالعمل صادر شده، یادآوری می‌کند: «وزارت صنعت و معدن در تاریخ 7/9/97ابلاغیه‌ای صادر کرد که هیچ ربطی به ایجاد ممنوعیت صادرات مرغ نداشت. برداشت نادرست جامعه به ویژه رسانه‌ها از ابلاغیه مربوطه، وزارت صنعت و معدن را مجبور کرد که بعد از گذشت چند روز نامه جدیدی در جهت رفع ممنوعیت صادرات مرغ صادر کند.»

صابری می‌افزاید: «طی اولین مصوبه‌ای که نامه آن در 19/6/97  به شماره 162111صادر شد، ممنوعیت صادرت هفت قلم از کالاها داده شد. همچنین در زیر نامه مربوطه تکلیفی بر عهده یکی از کارگروه‌ها گذاشته شده بود که باید به طور حتم انجام می‌گرفت. بر این اساس کارگروه مربوطه، قرار بود فهرست کدهای ردیف تعرفه‌ای هر کدام از عناوین ممنوعه را استخراج کند که بالاخره در 7/9/97 نتیجه مصوبات استخراج شده ابلاغ شد. در تاریخ 26/7/97 وزیر صنعت، معدن و تجارت رفع ممنویت صادرات مرغ را انجام داده و همچنان به قوت خود باقی بود. بنابراین آنچه که وزیر در چند روز پیش ابلاغ کرد و به اشتباه از آن مفهوم دیگری برداشت شد، اجرای مصوبه بخش‌نامه قبلی بود که کارگروه مورد نظر انجام داده است.»

او با تاکید بر اینکه دستور رفع ممنوعیت جدید صادرات مرغ تنها در جهت رفع شائبه‌های به وجود آمده است، ادامه می‌هد: «وزارت صمت به اجبار نامه دوم را برای رفع سوءتفاهمات ایجاد شده صادر کرد. متاسفانه داستان ممنوعیت جدید صادرات مرغ تنها یک برداشت نادرست بود که دردسرهای جدیدی را برای چند روز ایجاد و فعالان این حوزه را نگران ساخت.»  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید