Iranian Agriculture News Agency

تخصیص 100هزار تن روغن خام به صنایع روغن نباتی کشور

ایانا-کشاورزی: در سال زراعی 97-96 در مجموع 320 هزارتن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خرید شد و پیش بینی می‌شود حدود 100 هزارتن دانه روغنی سویا نیز خریداری شود.

تخصیص 100هزار تن روغن خام به صنایع روغن نباتی کشور

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران ذخایر موجود روغن نباتی کشور را کافی دانست و افزود: 100 هزار تن روغن خام در اختیار  صنایع روغن نباتی کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، حجت براتعلی گفت: توزیع روغن خام در بین صنایع سبب شد تا روغن خوراکی مورد نیاز مردم در سطح بازار، خرده فروشی ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به میزان لازم وجود داشته باشد.

او افزود: روغن خام بیشترین حجم واردات را در کشور به خود اختصاص داده است تا تولید روغن خوراکی در کشور متوقف نشود و کارخانجات در شرایط پایداری قرار داشته باشند.

او با اشاره به اینکه در سالهای اخیر با اعمال سیاست های وزارت جهادکشاورزی، کشت دانه‌های روغنی افزایش پیدا کرده است. افزود: در سال زراعی 97-96 در مجموع 320 هزارتن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خرید شد و پیش بینی می‌شود حدود 100 هزارتن دانه روغنی سویا نیز خریداری شود.

او تاکید کرد: دغدغه‌ای برای تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشور نداریم و بخشی از نیاز کشور از محل تولید دانه‌های روغنی و بخشی از محل واردات در حال تامین است.

براتعلی اظهار امیدواری کرد: با تعیین نرخ‌های خرید تضمینی دانه روغنی و افزایش سطح زیرکشت نیاز ما به واردات روغن خام در آینده کاهش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید