Iranian Agriculture News Agency

آغاز عملیات کاشت آتریپلکس در 400 هکتار از مراتع استان تهران

ایانا-کشاورزی: کاشت آتریپلکس علاوه بر احیای مراتع و تقویت پوشش گیاهی، موجب جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل گرد و غبار و ریزگردها شده و به عنوان یکی از منابع تامین علوفه برای دام‌های منطقه محسوب می‌شود.

آغاز عملیات کاشت آتریپلکس در 400 هکتار از مراتع استان تهران

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: در پی بارش‌های اخیر و فراهم شدن شرایط مناسب برای بستر خاک عملیات بوته‌کاری با کاشت گونه آتریپلکس در سطح 400 هکتار از مراتع استان تهران آغاز شد.

به گزارش ایانا، سید علی عظیمی افزود: کاشت گونه آتریپلکس بخشی از عملیات بیولوژیک است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در 3 حوزه آبخیز به مرحله اجرا در آمده است.

او که به همراه معاون دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و تعدادی از مدیران و مسئولان منابع طبیعی استان تهران به منظور بازدید و آغاز این عملیات به حوزه آبخیز قزل چشمه شهرستان ملارد سفر کرده بود اظهار داشت: در حوزه‌های آبخیز قزل چشمه و اخترآباد شهرستان ملارد به ترتیب 135 و 100 هکتار آتریپلکس کاری و 165 هکتار نیز در حوزه آبخیز سنگتراشان شهرستان ری این عملیات اجرائی شده و است.

روزبه اجلالی معاون دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها در حاشیه این بازدید با مناسب دانستن منطقه مورد نظر برای کاشت آتریپلکس خاطر نشان کرد: این نوع عملیات علاوه بر احیای مراتع و تقویت پوشش گیاهی، موجب جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل گرد و غبار و ریزگردها شده و به عنوان یکی از منابع تامین علوفه برای دام‌های منطقه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید