Iranian Agriculture News Agency

روایت رئیس سازمان جنگل‌ها از بازدید نمایندگان فائو از زاگرس؛

ایران می‌تواند تنش‌های جنگل‌های زاگرس را تعدیل کند

ایانا-کشاورزی: مجموعه منابع طبیعی با انسجام کارشناسی و ادبیات مشترک قابلیت این را دارد که بر مشکلات جنگل‌های زاگرس فایق آمده و بسیاری از مسایل چالشی آن را حل کند.

ایران می‌تواند تنش‌های جنگل‌های زاگرس را تعدیل کند

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: نمایندگان سازمان خوابار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در بازدید از جنگل‌های زاگرس به توانایی بالای علمی و دانش بومی ایران در منابع طبیعی پی برده و معتقدند که سازمان جنگل‌ها قادر است با اتکا به توانمندی‌های کارشناسی و داشته‌های علمی، تنش‌ها و چالش‌های موجود در جنگل‌های زاگرس را تعدیل کند.

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خلیل آقایی در جلسه بررسی مشکلات جنگل‌های زاگرس افزود: مجموعه منابع طبیعی با انسجام کارشناسی و ادبیات مشترک قابلیت این را دارد که بر مشکلات جنگل‌های زاگرس فایق آمده و بسیاری از مسایل چالشی آن را حل کند.

او تعصب، عشق و دلسوزی را پایه و اساس خدمت صادقانه در منابع طبیعی برشمرد و فرافکنی و شانه خالی کردن از مسئولیت‌های محوله را مایه یاس و نا امیدی در کار نام برد.

این مسئول منابع طبیعی کشور همچنین با بیان اینکه منابع طبیعی، ارزش‌های نهفته زیادی دارد و آن را نباید دست کم گرفت، خاطر نشان کرد: پول به تنهایی حلال مشکلات در منابع طبیعی نیست زیرا اول باید راه را شناخت، مشکلات را شناسایی کرد و سپس موضوع پول را به میان آورد تا اهداف مورد نظر دنبال شود.

رییس سازمان جنگل‌ها در ادامه اولویت نخست منابع طبیعی کشور را حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی برشمرد و ذخیره نزولات آسمانی و ایجاد رطوبت در خاک را از اقدامات اساسی این سازمان قلمداد کرد.

آقایی پهنه بندی تراکم درختان جنگلی و کنترل بیماری خشکیدگی بلوط زاگرس را کاری ضروری و اولویت دار برشمرد و گفت: وضعیت موجود جنگل‌های زاگرس باید شناسایی، تحلیل و نتیجه آن در قالب برنامه تدوین شده در اختیار 11 استان حاشیه جنگل‌های زاگرس قرار گیرد تا اقدامات اساسی با توجه به شرایط موجود انجام شود.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه آتش سوزی جنگل‌ها، تولید زغال و قاچاق چوب را از چالش‌های موجود جنگل‌های زاگرس نام برد و گفت: این عوامل مشکلات اولویت‌دار منابع طبیعی است که باید با مشارکت و همراهی مردم آن را مرتفع کرد.

در نشست بررسی مشکلات جنگل‌های زاگرس، رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، چند تن از اعضای هیات علمی این موسسه و مدیران ارشد جنگل‌های هیرکانی و زاگرسی سازمان جنگل‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید