Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

ایجاد زنجیره تولید از مهاجرت و حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌کند

ایانا-کشاورزی: ایجاد زنجیره تولید از مهاجرت و حاشیه نشینی جلوگیری می‌کند. امروز قطب‌های جمعیتی و اقتصادی در کشور ایجاد شده که منابع و سرمایه‌های کشور را به سمت خود جلب کرده و معضلاتی همچون امنیتی و سیاسی را به وجود آورده است.

ایجاد زنجیره تولید از مهاجرت و حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اگر دنبال توسعه منطقه‌ای هستیم باید زنجیره تولید در کنار تولید شکل بگیرد، تاکید کرد که ایجاد زنجیره تولید موجب ارزش افزوده در خود منطقه می‌شود.

به گزارش ایانا، محمود حجتی در سفر به استان همدان و در آیین افتتاح واحد صنعتی کشمش پاک کنی در ملایر، توضیح داد: ایجاد زنجیره تولید از مهاجرت و حاشیه نشینی جلوگیری می‌کند. امروز قطب‌های جمعیتی و اقتصادی در کشور ایجاد شده که منابع و سرمایه‌های کشور را به سمت خود جلب کرده و معضلاتی همچون امنیتی و سیاسی را به وجود آورده است.

او با تقدیر از ورود بخش خصوصی همچون واحد صنعتی کشمش پاک کنی به حوزه کشاورزی، گفت: در کنار این سرمایه‌گذاری‌ها و با ورود سرمایه گذاران دیگر فعالیت و خدمات جدید تعریف می‌شود.

حجتی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه انگور و کشمش خاطرنشان کرد: انگور وابسته به تازه خوری و خام فروشی باشد، شاهد ایجاد انواع خدمات و اشتغال در منطقه نخواهیم بود.

وزیر جهاد کشاورزی یادآوری کرد که سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی منجر به اشتغال پایدار، ایجاد ارزش افزوده، منشا توسعه و کاهش دغدغه باغدار می‌شود. امروز که تولید محصول انگور و کشمش افزایش پیدا کرده و بازارها توسعه یافته است باید این خدمات و واحدهای تولیدی و صنعتی و صنایع تبدیلی بیشتر ایجاد شود، در غیر این صورت کشاورز با مشکل مواجه می‌شود.

او ادامه داد: امیدواریم با اقدامات و سیاست‌های اتخاد شده در وزارت جهاد کشاورزی و اجرای طرح فراز و آبیاری نوین، بتوانیم این روند توسعه را ادامه دهیم.

حجتی در ادامه به اجرای طرح‌هایی برای بهبود تولید انگور اشاره کرد و توضیح داد: طرح فراز یا داربستی میزان تولید انگور را تا ۲ یا سه برابر افزایش و کیفیت را ارتقا می‌دهد. ارومیه و تاکستان در اجرای این طرح پیشرو هستند. در حال حاضر این طرح در ملایر تا حدود ۲ هزار هکتار اجرا شده که با توجه به حجم تولید باید از این میزان جلوتر باشد.

او با اشاره به اینکه با مدیریت خوب منابع آب می‌توانیم تعادل بخشی به سفره‌های زیرزمینی را اجرا کنیم، تاکید کرد که با مدیریت خوب منابع آب می‌توانیم بیش از میزان کنونی، تولید داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید