Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی:

اجرایی شدن کار سامانه‌ فروش آرد سایر مصارف از فردا

ایانا-کشاورزی: قائم مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی نیز از اجرایی شدن کار سامانه‌ فروش آرد سایر مصارف از فردا در استان‌ها خبر داد.

اجرایی شدن کار سامانه‌ فروش آرد سایر مصارف از فردا

«امسال حدود 9.5 میلیون تن گندم در 1115 مرکز و در قالب یک میلیون و 462 هزار و 906 محموله خریداری شد.» مومن نیافر مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، در نشست شورای راهبری گندم که به منظور ارائه گزارش کارگروه‌های تخصصی این شورا و گزارش پیشرفت اقدامات انجام گرفته برگزار شده بود، با اعلام این خبر گفت: مراکز خرید گندم بر اساس میزان تحویل گندم رتبه بندی شده‌اند تا در خرید سال آینده بتوانیم مراکز خرید گندم را با برنامه‌ریزی‌های خوب برای خرید با صرفه‌تر گندم مستقر کنیم.

به گزارش ایانا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، در این نشست مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات نیز گفت: درصدد هستیم فیلم‌های آموزشی در سیستم نوین خرید قرار گیرد تا عوامل خرید همه بتوانند از آموزش‌ها برخوردار شوند.

مهدی گرومردی افزود: مراحل نهایی استقرار سرور بر روی اینترنت در حال انجام است و بحث استقرار دوربین‌ها در مراکز خرید بر روی سیستم نیز باید به صورت پایلوت در یکی از استان‌ها انجام شود.

همچنین حسن حنان، قائم مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی نیز از اجرایی شدن کار سامانه‌ فروش آرد سایر مصارف از فردا در استان‌ها خبر داد و گفت: با به کارگیری این سامانه از تخلفات در بخش فروش آرد جلوگیری خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: سامانه‌ی فروش آرد سایر مصارف به سامانه‌ی سیفا (سامانه‌ی جامع فن‌آوری اطلاعات شرکت) متصل خواهد شد.

در این نشست، قدرت حیدری، معاون برنامه‌ریزی شرکت نیز در گزارش خود گفت: در انجام عملیات خرید تضمینی گندم طی گزارش‌هایی که ارسال شده شاخص‌های خرید تضمینی گندم نسبت به سنوات گذشته رشد داشته و ما شاهد بهبود عملکرد در مراکز خرید بوده‌ایم.

حیدری به برنامه‌ریزی قبل از شروع فصل خرید، اصلاح قراردادها (مباشرت و فرم‌سازی)، شرایط و چیدمان و استقرار مراکز خرید متناسب با سطح زیر کشت، تدوین شرایط ایجاد مراکز در معاونت برنامه‌ریزی، استفاده از سامانه سیفا، دسترسی به آمار کشاورزان در سامانه‌ی پهنه‌بندی تأکید کرد.

همچنین، استفاده کامل از ظرفیت مراکز ذخیره‌سازی شرکت موضوعی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه حسین ایرانشاهی، معاون اداری و مالی شرکت نیز بر تکمیل بخش‌های مختلف سامانه‌ی جامع نوین تاکید کرد و گفت: سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران (سامانه‌ی خرید) عملکرد شرکت را از یک سازمان قدیمی به یک سازمان پویا، مدرن ارتقاء داده است و لازم است تمامی حوزه‌ها ایرادات خود را در بخش سامانه برطرف کنند.

ایرانشاهی تاکید کردکه با توجه به این که ساختار سازمانی استان‌ها در سال آینده تغییر می‌کند ضرورت دارد برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس صورت گیرد.

این گزارش حاکی است؛ حسن عباسی معروفان، معاون بازرگانی خارجی نیز با تاکید بر این که ارائه‌ی گزارش به وزارت متبوع ضروری است، خواست تحلیل اطلاعات به صورت علمی انجام شود تا تصمیمات مطلوبی گرفته شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید