Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی از تشکیل کمیته بررسی نحوه اجرای قانون خرید تضمینی خبر داد

افزایش قاچاق با قیمت‌گذاری نامناسب

ایانا-کشاورزی: کمیسیون کشاورزی مجلس بر این عقیده است که در صورت عدم اجرای قانون توسط دولت و اعلام به موقع و منطقی قیمت تضمینی، مجلس آن را اعلام کند. این مساله نیازمند تصویب قوانین در مجلس است.

افزایش قاچاق با قیمت‌گذاری نامناسب

کمیته‌ای در کمیسیون کشاورزی مجلس برای بررسی نحوه اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی تشکیل شده و نمایندگان این کمیسیون عقیده دارند که در صورت تاخیر اعلام نرخ خرید تضمینی مجلس باید بتواند نرخ جدید آن را اعلام کند.

به گزارش ایانا، علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در این خصوص با بیان اینکه پرداخت به موقع به کشاورزان در خرید تضمینی صورت نمی‌‎گیرد، گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس بر این عقیده است که در صورت عدم اجرای قانون توسط دولت و اعلام به موقع و منطقی قیمت تضمینی، مجلس آن را اعلام کند.

او با تاکید به اینکه مجلس در این رابطه باید با توجه به اعلام نرخ تورم توسط بانک مرکزی قیمت خرید تضمینی را اعلام کند؛ افزود: این مساله نیازمند تصویب قوانین در مجلس است و در این راستا کمیته‌ای برای بررسی نحوه اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی تشکیل شده است.

نماینده مردم شازند با تصریح این موضوع که تمامی مولفه‌های مرتبط با تولید افزایش یافته است، گفت: در همین جهت تولید محصولات کشاورزی نیز با افزایش قیمت همراه بوده و در صورتی که برای سال آینده قیمت‌گذاری مناسبی صورت نگیرد، شاهد قاچاق محصولات خواهیم بود.

او افزود: در صورت مدیریت نامناسب شاهد قیمت‌های لجام گسیخته در بخش محصولات کشاورزی در سال آینده هستیم.

ابراهیمی در پایان با تاکید بر اینکه دولت در پرداخت‌های خود باید اولویت را به بخش کشاورزی دهد، افزود: باید ضریب اطمینان در بخش تولید  کالاهای اساسی  به تولیدکنندگان داده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید