Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:

ارزش افزوده کشاورزی با توسعه صنایع تبدیلی

ایانا-کشاورزی: ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار به منظور اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی اختصاص می یابد.

ارزش افزوده کشاورزی با توسعه صنایع تبدیلی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از بهترین راهکارهای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، افزایش ارزش افزوده تولیدات با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، محمود حجتی در حاشیه افتتاح سردخانه ۵ هزار تنی سیامند رحمان قهرمان وزنه برداری پارالمپیک جهان در اشنویه گفت: منطقه اشنویه با توجه به استعدادها و پتانسیلهای موجود، دارای قابلیت زیادی برای توسعه کشاورزی پایدار، کشت گیاهان دارویی و تولید محصولات استراتژیک است .

حجتی افزود: در زمینه افزایش بهره وری از اب و ارتقای راندمان ابیاری اقدامات خوبی در اشنویه در دست اجراست، که ضروری است این اقدامات باید بیش از پیش تسریع یابد.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی کشاورزان باید با بالاترین ارزش افزوده به بازار های داخلی و خارجی عرضه شود.

حجتی تاکید کرد: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، سردخانه ها، ایجاد واحدهای سورتینگ و بسته بندی از جمله ظرفیتهای است که در منطقه باید بیشتر از گذشته در اولویت قرار گیردو سرمایه گذاری های لازم در این زمینه انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: دولت هم در این خصوص تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی کرده است که امیدواریم تشکلها و بهره برادران و سرمایه گذاران بخش خصوصی از این فرصت به وجود آمده استفاده نمایند.

وی در خصوص تفاهم نامه سه جانبه در مورد برنامه های تولید و  اشتغال در بخش کشاورزی با سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت : در این تفاهم نامه در قالب سه برنامه تامین سرمایه در گردش،بازسازی و نوسازی واحدهای موجود و توسعه باغات در اراضی شیبدار در مناطق مرزی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار به منظور اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی اختصاص می یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید