Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل روابط بین‌الملل کشاورزی اتحادیه اروپا از گسترش همکاری با ایران خبر داد:

برنامه‌های جدید برای همکاری کشاورزی با ایران

ایانا-کشاورزی: اتحادیه اروپا مشتاق محصولات کشاورزی به خصوص ماهی قزل آلا و کشمش ایران در بازار خود است. هرچند که اتحادیه اروپا نیز به صادرات گوشت بره و گاو بدون آنتی‌بیوتیک به ایران و برگزاری کلاس‌های آموزشی در مورد پرورش محصولات سلامت و با استانداردهای بالا تمایل دارد.

برنامه‌های جدید برای همکاری کشاورزی با ایران

اتحادیه اروپا برنامه‌های جدیدی برای توسعه همکاری‌ها با ایران در زمینه پسته، گیاهان دارویی، محصولات ارگانیک و استانداردهای غذایی دارد.

به گزارش ایانا، جان کلارک مدیرکل روابط بین‌الملل کشاورزی اتحادیه اروپا در همایش مشترک توسعه همکاری‌های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا افزود: در این همایش درباره جزییات مربوط به استانداردها و سلامت مواد غذایی، نباتات و استانداردهای بالای اروپا به منظور توسعه تجارت صحبت می‌شود و امیدواریم استانداردهای لازم برای صادرات محصولات کشاورزی ایران به اتحادیه اروپا رعایت شود.

او با اشاره به اینکه این همایش فرصتی برای ملاقات تجار ایرانی و اروپایی و همچنین مسوولان است گفت: از این طریق بهتر می‌توان از شرایط دو طرف مطلع شد و این آشنایی‌ها به توسعه تجارت میان دو طرف بسیار کمک می‌کند. همچنین ارتباط مردم با مردم یکی دیگر از اهداف مهم این همایش است.

کلارک با اشاره به این که از سال گذشته اقدامات متنوع و متعددی در حوزه کشاورزی و مواد غذایی ایران و اتحادیه اروپا انجام شده، توضیح داد: اتحادیه اروپا مشتاق محصولات کشاورزی به خصوص ماهی قزل آلا و کشمش ایران در بازار خود است. هرچند که اتحادیه اروپا نیز به صادرات گوشت بره و گاو بدون آنتی‌بیوتیک به ایران و برگزاری کلاس‌های آموزشی در مورد پرورش محصولات سلامت و با استانداردهای بالا تمایل دارد.

او افزود: دو طرف تاریخچه طولانی درباره تولید غذا دارند و با توجه به چالش تغییرات اقلیمی و تهیه غذای جوامعی که رو به پیری هستند، می‌توانیم با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

کلارک در مورد اهداف اتحادیه اروپا از شرکت دراین سمینار و تجارت با ایران گفت: شرکت دراین همایش سه منظور بسیار مهم از جمله، تشریح و آموزش جزئیات ایمنی مواد غذایی، آشنایی با استانداردهای اتحادیه اروپا در تولید غذا و محصولات کشاورزی و صحبت در مورد استانداردهای لازم‌الرعایه در این محصولا ت را دنبال می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید