Iranian Agriculture News Agency

سفیر اتریش در همایش مشترک ایران و اتحادیه اروپا:

مذاکره برای صادرات به اروپا و استانداردهای ایمنی غذا

ایانا-کشاورزی: اتحادیه اروپا با شرکت در این سمینار تصمیم به اقدام بزرگی گرفته است. شرکت در سمینار برای صحبت در مورد استانداردهای ایمنی غذا، موضوعات ژنتیکی و شرایط بهداشتی غذا و محصولات کشاورزی برای صادرات به اروپا است.

مذاکره برای صادرات به اروپا و استانداردهای ایمنی غذا

سفیر اتریش در تهران به نمایندگی از رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا در همایش مشترک توسعه همکاری‌های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی- کشاورزی گفت: اتحادیه اروپا با شرکت در این سمینار تصمیم به اقدام بزرگی گرفته است. شرکت در سمینار برای صحبت در مورد استانداردهای ایمنی غذا، موضوعات ژنتیکی و شرایط بهداشتی غذا و محصولات کشاورزی برای صادرات به اروپا است.

به گزارش ایانا، استفان اسکولز اضافه کرد: این همایش دنباله و نتیجه صحبت‌های یکسال پیش حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران و کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا  بود. البته این اتفاق در سایه برجام انجام شد و به نتیجه رسید.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به اینکه ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است، یادآور شد: با توجه به اینکه ایران به تعهدات خود عمل کرده، شرایط خوبی برای توسعه روابط با ایران به وجود آمده است.

او اضافه کرد: بیش از20 نماینده از 40 شرکت و سازمان مختلف از اتحادیه اروپا به ایران آمده‌اند تا در عمیق‌تر کردن و گسترده‌تر کردن روابط شرکت داشته باشند. همه این تلاش‌ها برای فراتر رفتن روابط از حالت کنونی و محدودیت‌هاست.

نماینده رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا توضیح داد: مهمترین و اصلی‌ترین پیگیری و خواسته که در این همایش دنبال می‌شود سلامت محصولات کشاورزی و غذاست و قدم‌های خوبی نیز در این راه برداشته شده و نتیجه آن به زودی مشخص می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید