Iranian Agriculture News Agency

فرصت برای کشت پاییزه رو به پایان است

سردرگمی گندمکاران ادامه دارد

ایانا-کشاورزی: اکنون استان‌های شمال غربی کشور کمتر از 10 روز برای کشت پاییزی فرصت دارند و این زمان زیادی برای برنامه‌ریزی کشت نیست، اگر نرخ خرید تضمینی گندم در روزهای پیش رو اعلام نشود، کشت پاییزه گندم از دست خواهد رفت.

سردرگمی گندمکاران ادامه دارد

هنوز قیمت خرید تضمینی گندم اعلام نشده. گندمکاران که نرخ خرید تضمینی سال زراعی گذشته، نتوانسته بود رضایتشان را جلب کند، حالا سرگردان از نرخ خرید تضمینی برای سال زراعی پیش‌رو، باید برای کشت سال آینده تصمیم‌گیری کنند. این تصمیم در شرایطی باید گرفته شود که در هفته‌های اخیر بسیاری از کشاورزان و اعضای بنیاد ملی گندم‌کاران نسبت به این تاخیر و احتمال از دست رفتن کشت پاییزه هشدار داده و خواستار اعلام هر چه سریع‌تر نرخ خرید تضمینی گندم شده‌اند، اما هنوز خبری از اعلام این نرخ نیست.

پیش‌بینی‌ها از تاثیرپذیری تولید گندم در سال زراعی آتی در حالی شنیده می‌شود که رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه زمان برای کشت پاییزی گندم رو به پایان است، به خبرنگار گروه کشاورزی ایانا، اعلام کرد که «اکنون استان‌های شمال غربی کشور کمتر از 10 روز برای کشت پاییزی فرصت دارند و این زمان زیادی برای برنامه‌ریزی کشت نیست، اگر نرخ خرید تضمینی گندم در روزهای پیش رو اعلام نشود، کشت پاییزه گندم از دست خواهد رفت.»

عطاالله هاشمی، در باره پیش‌بینی وضعیت تولید گندم در سال زراعی 98-97 گفت: «در حالی که بیش از دو سوم اراضی ما تحت کشت دیم قرار می‌گیرد، پیش‌بینی می‌شود اگر شرایط آب و هوایی مساعد و بارش‌ها به موقع صورت گیرد، میزان تولید گندم در سال زراعی 97-98 مطلوب خواهد بود و حتی به بیش از میزان تولید امسال خواهد رسید.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید