Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی:

کشت گیاهان دارویی در استان‌ها قطب بندی شد

ایانا-کشاورزی: برای گیاهان مهمی از جمله زعفران، زیره سیاه، زیره سبز، آنغوزه، عناب و سنجد که از نظر اقتصادی دارای مزیت بوده و ارزش افزوده زیادی دارند برنامه ریزی شده است.

کشت گیاهان دارویی در استان‌ها قطب بندی شد

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از قطب‌بندی شدن کشت گیاهان دارویی در کشور  خبر داد. به گزارش ایانا، حسین زینلی با اشاره به اینکه برای هر یک از استان‌ها محصولات خاصی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: در این قطب‌بندی کشت عناب، زرشک، زیره سیاه و سبز، آنغوزه و زعفران برای استان خراسان جنوبی مد نظر است.

او در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کارخانه تروند زعفران قاینات در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اعتقاد ما بر این است که کشت گیاهانی را در کشور گسترش دهیم که مبنای آن کم آب بر بودن باشد، گفت: بسیاری از گیاهان کم آب بر در منطقه خراسان به ویژه خراسان جنوبی رشد و توسعه می‌یابد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای گیاهان مهمی از جمله زعفران، زیره سیاه، زیره سبز، آنغوزه، عناب و سنجد که از نظر اقتصادی دارای مزیت بوده و ارزش افزوده زیادی دارند برنامه ریزی شده است و تلاش داریم برای تجارت بین الملل این محصولات کار کنیم و دولت در صدد است برای حمایت کشاورزان، زنجیره ارزش گیاهان دارویی را کامل کند تا از این طریق ارزش افزوده برای کشاورزان ایجاد شود که در این زمینه نیز وزارتخانه حمایت هایی ویژه ای را امسال در برنامه دارد.  

او یادآوری اینکه در این زمینه وزارت جهاد حمایت‌های ویژه‌ای را در پیش گرفته توضیح داد: از جمله حمایت تسهیلات یارانه نهال است که به برخی از گیاهان کم آب بر و در حال انقراض با ارزش افزوده بالا مانند زیره سیاه اختصاص می‌یابد. همچنین کشاورزان می‌توانند از تسهیلات یارانه‌ای 6 درصد در بخش تولید گیاهان دارویی بهره مند شوند. بر این اساس هر کشاورزی که بتواند وثیقه بانکی را تامین کند می‌تواند از تسهیلات بدون محدودیت در زمینه داشت، کاشت و برداشت گیاهان دارویی بهره مند شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید