Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران:

تخلف خرید شیرخام بالاتر از 2 هزارتومان

برخی با مطرح کردن قیمت بالاتر به دنبال واردات شیرخشک با ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند

ایانا-کشاورزی: خرید شیر براساس امضای تفاهم نامه دو هزار تومان است و خرید بالاتر از مبلغ تعیین شده تخلف است.

تخلف خرید شیرخام بالاتر از  2 هزارتومان

چالش خرید شیر خام از دامداران و افزایش قیمت لبنیات، طی ماه‌های اخیر مصرف کنندگان را متضرر کرده، به طوری که تاکنون برای ۹ شرکت متخلف لبنیاتی پرونده تشکیل شده است. در این میان البته اظهار نظرهایی برای خرید شیر خام با نرخ بالاتر توسط کارخانجات لبنیات مطرح شده و برخی دلیل این موضوع را کاهش تولید شیر عنوان می‌کنند. این در شرایطی است که رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی شرکتهای تعاونی کشاورزی دامداران ایران، این موضوع را هم برای فروشنده و هم برای خریدار تخلف می‌داند.

فرهاد اکبری، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا با تاکید بر اینکه خرید شیر براساس امضای تفاهم نامه دو هزار تومان است و خرید بالاتر از مبلغ تعیین شده تخلف است، گفت: این مبلغ تعیین شده بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که حدود 40 روز گذشته با حضور حسن رکنی مشاور وزیر جهادکشاورزی، نماینده صنف دامداران و چند تن از دامداران بزرگ به امضا رسید، تعیین شده است.

او با اشاره به اینکه برخی افراد با مطرح کردن این مسایل به دنبال واردات شیر خشک با ارز 4200 تومانی هستند، افزود: پس از واردات نیز مجددا اقدام به صادرات این محصول خواهند کرد.

اکبری در ادامه کاهش تولید شیر خام مطرح شده است، را تکذیب کرد و افزود: میزان تولید این محصول کاهش نیافته و در حال حاضر روزانه 6 هزار تن شیر تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید