Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

صرفه جویی ۵ هزار میلیارد تومانی با مرغ سایز

ایانا - کشاورزی:معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یک مرغ درشت با وزن دو کیلو و ۴۰۰ گرم بیش از نیم کیلوگرم دور ریز دارد که به ضرر اقتصاد خانواده است.

صرفه جویی ۵ هزار میلیارد تومانی با مرغ سایز

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت:اجرای طرح تولید مرغ سایز در صنعت طیور نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، دکتر مرتضی رضایی در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب افزود: اگر صنعت طیور کشور، پرورش مرغ با لاشه بالای دو کیلو و ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم را به وزن استاندارد ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ کیلوگرم برساند از نظر تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی می شود.

وی اظهار داشت: از نظر مصرف کننده نیز نزدیک به دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دور ریز مرغ کاهش می یابد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: یک مرغ درشت با وزن دو کیلو و ۴۰۰ گرم بیش از نیم کیلوگرم دور ریز دارد که به ضرر اقتصاد خانواده است در حالی که مرغ هایی با وزن حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم و کمتر، لذیذتر و خوش پخت تر هستند و دور ریز کمتری دارند.

رضایی ادامه داد: پرورش مرغ گوشتی با سایز استاندارد، راندمان غذا را افزایش می دهد به طوری که در یک ماه اول پرورش مرغ گوشتی، یک کیلو و ۴۰۰ گرم و برای یک کیلو گرم دوم بیش از ۳ کیلو گرم دان مصرف می شود.

وی درباره سیاست های تشویقی وزارت جهاد کشاورزی برای تولید مرغ سایز با وزن استاندارد گفت: تولیدکنندگانی که مبادرت به کاهش سن پرورش مرغ گوشتی کنند، ما به ازای هر روز کاهش در سن پرورش، پنج روز نوبت جوجه گیری را کمتر می کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت:الگو سازی و محدودیت های اقتصادی ما را مجبور می کند به سمت بهره وری در تولید و مصرف حرکت کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید