Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:

شهرت جهانی گل و گیاهان زینتی محلات

ایانا - کشاورزی:وزیر جهاد کشاورزی گفت: شهرستان محلات در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی در جهان مشهور می باشد و دهکده گل و گیاه این شهرستان یکی از افتخارات کشور در زمینه تولید و صادرات محسوب می گردد.

شهرت جهانی گل و گیاهان زینتی محلات

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان مرکزی از پژوهشکده گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات بازدید و در دومین کنگره بین المللی و سومین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی محلات شرکت کرد.

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در این کنگره ضمن قدردانی از تولید کنندگان بخش کشاورزی محلات عنوان داشت: شهرستان محلات در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی در جهان مشهور می باشد و دهکده گل و گیاه این شهرستان یکی از افتخارات کشور در زمینه تولید و صادرات محسوب می گردد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: راه اندازی دهکده ماهیان زینتی یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به استان مرکزی بود که با توجه به منابع تخصیص داده شده  این دهکده با سرعت در حال ساخت می باشد تا در شهرستان محلات علاوه بر دهکده گیاهان زینتی بتوانیم دهکده ماهیان زینتی نمونه ای را نیز در این شهرستان ایجاد نماییم.

وزیر جهاد کشاورزی توسعه گلخانه ها در کشور را از طرح های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در تولید سبزیجات حدود 90 درصد کاهش مصرف آب را داشتیم و توانسته ایم افزایش بهره وری را در استفاده از  تولیدات گلخانه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: در 6ماهه اول امسال در تولیدات گلخانه ای نزدیک به هزارو 400 هکتار به بهره برداری رسید که با توجه به حمایت های صورت گرفته امیدواریم تا پایان سال دو هزار و 500 هکتار را به بهره برداری برسانیم و شاهد رشد هر چه بیشتر در بخش تولیدات گلخانه ای باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید