Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

رکورد شکنی احداث گلخانه در کشور

ایانا -کشاورزی:وزیر جهاد کشاورزی گفت:در شش ماه اول امسال بیش از 1400 هکتار گلخانه در کشور احداث شده است که رکورد شکنی محسوب می شود.

رکورد شکنی احداث گلخانه در کشور

به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی،محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز در سفر به استان مرکزی و در حاشیه بازدید از پژوهشکده گل و گیاهان زینتی در محلات اظهار داشت: بر اساس پیش بینی برنامه امسال 2500 هکتار گلخانه باید در کشور ایجاد شود که در شش ماهه اول سال جاری بیش از 1400 هکتار گلخانه احداث شده است که احداث این میزان گلخانه در مدت یاد شده نوعی رکورد شکنی محسوب می شود.

حجتی با اشاره به افزایش بهره وری و صرفه جویی ٩٠ درصدی مصرف آب در برخی محصولات کشاورزی، توسعه کشت های گلخانه ای از طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی و از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با بیان این که نزدیک به 3 میلیون تن محصولات سبزی و صیفی در گلخانه ها تولید می شود،میزان تولید سالانه گل شاخه بریده در گلخانه های کشور را 3 میلیارد شاخه اعلام کرد.

حجتی، دهکده و پایانه گل و گیاه محلات را الگویی برای سرمایه گذاری دانست و افزود: اولین شهرک تکثیر و پرورش ماهیان زینتی کشور در محلات ساخته می شود که در مرحله آماده سازی و واگذاری به متقاضیان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید