Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

لزوم پرداخت 60 میلیارد تومان برای طرح تنفس جنگلها

ایانا-کشاورزی: دولت برای حفظ و حراست جنگل‌های شمال و بر اساس طرح تنفس در برنامه ششم توسعه باید حداقل ٦٠ میلیارد تومان به سازمان جنگل‌ها پرداخت کند که در سال گذشته ٥٠ تا ٦٠ درصد از آن تخصیص یافته است.

لزوم پرداخت 60 میلیارد تومان برای طرح تنفس جنگلها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، زراعت چوب در استان‌های شمالی کشور را اشتغال‌زا دانست و گفت: با زراعت چوب، جنگل ها مورد حفاظت قرار می‌گیرند.

به گزارش ایانا، محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با سازمان اتکا در راستای توسعه زراعت چوب و حفاظت از منابع طبیعی، با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها در حفظ منابع طبیعی و حفظ جنگل‌ها محدودیت دارد، گفت: قانون در این راستا به سازمان جنگل‌ها اجازه داده تا با امضای قرارداد با شرکت‌ها به حفظ و صیانت از جنگل‌ها کمک کنند.

او با تاکید به اینکه با توجه به ممنوعیت توقف برداشت چوب در جنگل‌های شمال در بحث زراعت چوب باید بیشتر کار شود، گفت: دولت برای حفظ و حراست جنگل‌های شمال و بر اساس طرح تنفس در برنامه ششم توسعه باید حداقل ٦٠ میلیارد تومان به سازمان جنگل‌ها پرداخت کند که در سال گذشته ٥٠ تا ٦٠ درصد از آن تخصیص یافته است.

او با بیان اینکه با امضای این تفاهم نامه و زراعت چوب در منطقه اشتغال‌زایی صورت خواهد پذیرفت، افزود: زراعت چوب همچنین سبب می‌شود تا جنگل ها مورد حفاظت نیز قرار گیرند.

در ادامه این مراسم، مهدی کربلایی مدیرعامل سازمان اتکا نیز با بیان اینکه موضوع اصلی در جنگل‌های شفارود حفظ آن بوده است، گفت: بهره برداری از این جنگل تاکنون اولویت دوم این شرکت بوده است.

او با تاکید بر اینکه تاکنون زراعت چوب با همکاری سازمان جنگل ها صورت گرفته است، افزود:امید می‌رود این تفاهم نامه باعث رونق اقتصادی منطقه شود.

کربلایی با بیان اینکه در حال حاضر ٥٥٠نفر به صورت مستقیم در شرکت شفارود فعالیت می‌کنند، گفت:همچنین کارگاه و کارخانه‌های چوب نیز در حدود ٣هزار کارگر و کارمند وابسته دارند که مشغول به فعالیت هستند و در صورت تأمین مواد اولیه وضعیت اقتصادی‌شان بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید