Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

آنفلونزا فوق حاد پرندگان بسیار خوب مدیریت شد

ایانا-کشاورزی: ٨٠ درصد داروهای آبزیان در داخل تولید می‌شود، همچنین ٩٥ درصد واکسن‌های دامی و ٣٥ درصد از واکسن‌های طیور هم تولید داخل است.

آنفلونزا فوق حاد پرندگان بسیار خوب مدیریت شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تولید 98 درصدی داروهای دام و طیور خبر داد.

به گزارش ایانا، علیرضا رفیعی پور در نشست خبری صبح امروز که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه ٨٠ درصد داروهای آبزیان نیز در داخل تولید می‌شود، افزود: همچنین ٩٥ درصد واکسن‌های دامی و ٣٥ درصد از واکسن‌های طیور هم تولید داخل است.

او با تاکید بر اینکه این تولید ارزش اقتصادی ١میلیارد و ٥٠٠میلیون تومانی را در بر می‌گیرد، افزود: در این راستا اقدامات خوبی نیز برای همکاری با سایر کشورها انجام شده است، به طور مثال پس از ١٠سال مجددا نشست کشورهای عضو اکو در ایران برگزار شد.

رفیعی‌پور  با اشاره به وضعیت تحریم کشور و تحریم‌هایی که قرار است از آبان ماه اعمال شود، گفت: تغییر ضوابط و برنامه‌ریزی‌های مناسب در ستاد تحریم سبب شده تا بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم .

او ادامه داد: با توجه به تأمین گوشت (پروتین) که حوزه  بسیار مهمی است و با توجه به تحریم‌ها، به راحتی نمی‌توانیم واردات انجام دهیم، بنابراین کشتی سردخانه‌دار ٥هزار تنی گوشت از برزیل تأمین شده و فردا در ایران تخلیه می‌شود و به این وسیله نیاز به کانتیرها برای واردات نیست.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کنترل کشتار غیر‌مجاز اشاره کرد و افزود: کشتار غیر‌مجاز در کشور کنترل شده و هم اکنون در استان‌های شاخصی مانند ایلام که مشکلات بهداشتی کشتار دام در آنها بیشتر بوده است موفقیت‌های خوبی را به دست آورده‌ایم.

رفیعی پور با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری با طغیان آنفلونزای حاد پرندگان مواجه نشویم، افزود: پروسه مدیریت بحران آنفلونزا فوق حاد پرندگان بسیار خوب مدیریت شد و این موضوع می‌تواند الگوی خوبی برای مدیریت سایر بحران‌ها باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه برای اصلاح دستورالعمل‌ها اقدام کرده‌ایم، افزود: این اصلاح که طی یکسال گذشته آغاز شده است در زمان تحریم‌ها به کمک ما خواهد آمد.

کاهش 95 درصدی تعداد کانون‌های بحران آنفلونزا  

علی‌صفر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور نیز در این مراسم گفت: خلا معدوم سازی 20میلیون پرنده تنها در یک دوره زمانی 45 روزه مشهود بود و پس از آن جایگزین شد.

او با بیان اینکه در خردادماه 97 نسبت به خرداد 96 تعداد کانون ها 95 درصد کاهش یافته است، افزود: در مردادماه امسال منتظر بحران آنفولانزای فوق حاد پرندگان بوده‌ایم و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تنها 2 مورد آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهریور و مهرماه گزارش شده است.

در پایان این مراسم از لباس متحدالشکل بازرس بهداشتی دامپزشکی رونمایی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید