Iranian Agriculture News Agency

در دومین همایش ملی روز زنان روستایی و عشایری ؛

6.5 میلیون زن در بخش کشاورزی شاغل هستند

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی: از ١٠ میلیون زن روستایی ٦.٥ میلیون نَفَر از آنان فعال بخش کشاورزی هستند

 6.5 میلیون زن در بخش کشاورزی شاغل هستند

دومین همایش ملی روز زنان روستایی و عشایری هم‌زمان با روز جهانی زن روستایی (١٥اکتبر) صبح امروز در سالن همایش سازمان آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

به گزارش ایانا کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این مراسم با بیان اینکه از ١٠ میلیون زن روستایی ٦.٥ میلیون نَفَر از آنان فعال بخش کشاورزی هستند، گفت: تاثیرگذاری زنان بر روی خانوارها بخش نامرئی و خاکستری اقتصاد در بخش روستایی است.

او با تاکید به اینکه در زمان اشاره به توسعه فقط توسعه توسط مردان به ذهن‌ها می‌آید گفت: این مسأله در جوامع مختلف با درجات متفاوت وجود دارد. این سد و تابو نگاه در وزارت جهادکشاورزی در حال شکستن است.

او ادامه داد: سال گذشته یک هزار و 500 صندوق خرد ایجاد شده و تاکنون تعداد این صندوق به ٢٥٠٠عدد در کشور رسیده است. با ایجاد این صندوق‌ها ٨٠ هزار زن روستایی تحت پوشش قرار گرفته است.

خاوازی با بیان اینکه این موضوع سبب رونق اقتصادی در روستاها شده است، افزود: همچنین در حال حاضر ٢٠صندوق شهرستانی تشکیل شده که در مرز ورود برای فعالیت‌های بزرگ در بخش کشاورزی است.

او با ابراز امیدوارزی در خصوص اینکه این صندوق‌ها در سال آینده به دو هزار عدد برسد، گفت: آموزش زنان روستایی و عشایری از دیگر فعالیت‌هایی است که وزارت جهادکشاورزی به دنبال آن است و افزایش سطح تحصیلات زنان روستایی می‌تواند مکمل این آموزش باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید