Iranian Agriculture News Agency

صدور 9هزار و 167 تن چای تا پایان شهریور ماه؛

صادرات 52 درصد رشد کرد

ایانا-کشاورزی: در 6 ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر ارزی با 16.4 درصد افزایش همراه بوده است، همچنین صادرات چای از نظر وزنی نیز 52.8 درصد افزایش داشته است.

صادرات 52 درصد رشد کرد

 

صادرات چای کشور در 6 ماه نخست سال با افزایش 16.4 درصدی به 9 هزار و 167 تن رسید.

به گزارش ایانا، گودرز خردادپور معاون بازاریابی و تنظیم بازار سازمان چای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا میزان صادرات چای را تا پایان شهریور ماه 9 هزار و 167 تن اعلام کرد و افزود: مقصد صادراتی این محصول کشورهای حاشیه دریای خزر، افغانستان و برخی از کشورهای اروپایی بوده است.

او با بیان اینکه میزان صادرات چای در 6 ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر ارزی با 16.4 درصد افزایش همراه بوده است، افزود: همچنین صادرات چای از نظر وزنی نیز 52.8 درصد افزایش داشته است.

خردادپور ادامه داد: میزان واردات این محصول به کشور در حدود 8.8 درصد کاهش داشته و می‌توان گفت ارز بیشتری به کشور وارد شده تا برای واردات آن خارج شود.

او با بیان اینکه تولید امسال در حدود 25 هزار تن بوده است، گفت: خوشبختانه میزان مصرف داخلی نیز برای مصرف چای داخل افزایش داشته است.

او در پایان با تاکید به اینکه واردات یک کیلوگرم چای 2.1 درصد کاهش یافته است، افزود: صادرات یک کیلوگرم چای با افزایش 16.4 درصد همراه بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید