Iranian Agriculture News Agency

از ابتدای مهر تاکنون؛

۱ میلیون بسته قارچ خوراکی با نشان هولوگرام در بازار توزیع شد

ایانا-کشاورزی: طراحی و نصب هولوگرام بر روی بسته‌های فله‌ای قارچ خوراکی و بسته‌های ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرمی این محصول به منظور شفافیت مسیر تولید تا عرضه مطرح و به مرحله اجرا گذاشته شد.

۱ میلیون بسته قارچ خوراکی با نشان هولوگرام در بازار توزیع شد

از آغاز مهر ماه امسال تاکنون، بیش از یک میلیون بسته قارچ خوراکی با نصب نشان هولوگرام به منظور اطمینان از سلامت این محصول وارد بازار شده است.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی پیش بینی کرد تا پایان مهر ماه، عرضه بسته‌های قارچ دارای نشان هولوگرام به بیش از سه میلیون عدد برسد.

غلامرضا تقوی اظهار داشت: با توجه به این که در ابتدای سال با مصرف قارچ های سمی خود رو که از عرصه‌های منابع طبیعی جمع‌آوری و عرضه شده بود و موجب مسمومیت تعدادی از مصرف کنندگان شد، طراحی و نصب هولوگرام بر روی بسته‌های فله‌ای قارچ خوراکی و بسته‌های ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرمی این محصول به منظور شفافیت مسیر تولید تا عرضه مطرح و به مرحله اجرا گذاشته شد.

او با بیان این که تاکنون ۴۱ واحد تولید قارچ خوراکی برای اخذ هولوگرام ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد ۱۶ واحد تولیدی، مبالغ مربوط به اخذ هولوگرام را واریز و آماده دریافت این نشان شده‌اند.

تقوی اذعان داشت: در حال حاضر، چهار واحد بزرگ تولید قارج خوراکی، این هولوگرام را دریافت و روی بسته های محصول خود نصب کرده‌اند.

او تصریح کرد: از آنجایی که نصب نشان هولوگرام نشان دهنده مسیر سالم تولید تا عرضه قارچ خوراکی است، وزارت جهاد کشاورزی بر توجه و استقبال مصرف کنندگان از بسته‌های قارچ خوراکی دارای نشان هولوگرام تاکید دارد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی در عین حال تعداد واحدهای تولید کننده قارچ خوراکی در کشور را یک هزار مورد عنوان کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید