Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۴۷ سایت شهرک شیلاتی

ایانا-کشاورزی: برنامه‌ریزی برای اجرای بیش از ۱۰ هزار و ۷۶۰ هکتار شهرک شیلاتی پرورش انواع آبزیان در سواحل و آب‌های مرزی و داخلی کشور با کمک سازمان شیلات کشور، انجام شده است.

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۴۷ سایت شهرک شیلاتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۴۷ سایت شهرک شیلاتی پرورش ماهی و بیش از ۱۰ هزار و ۷۶۰ هکتار شهرک شیلاتی پرورش انواع آبزیان در سواحل و آب‌های مرزی و داخلی کشور با توجه به مطالعات انجام شده با کمک سازمان شیلات کشور، خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های کشاورزی، منصوری در نشست مشترک سازمان شیلات ایران و شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور جهت تدوین برنامه‌های توسعه آبزی‌پروری در سواحل و آب‌های جنوبی و شمالی کشور، اظهار امیدواری کرد که تکمیل و ایجاد زیرساخت سایت شهرک‌های شیلاتی با مشارکت سرمایه‌گذاران و منابع استانی و ملی اقدام خواهد شد.

او افزود: در مواردی که در اراضی شخصی و مستثنیات متقاضی برای ایجاد شهرک‌های شیلاتی خصوصی به صورت انفرادی وجود داشته باشد این شرکت با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و حقوقی ضمن کمک در انجام مطالعات نسبت به صدور جواز تاسیس و بهره‌برداری برای متقاضیان اقدام می‌کند.

منصوری، خواستار هم‌اندیشی و جلسات مشترک برای بررسی مطالعات، چگونگی اجرای زیرساخت پروژه‌های بزرگ مقیاس، مطالعات بازار و زنجیره‌ی تولید مزارع پرورش شیلاتی کشور شد.

او در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله برنامه توسعه‌ای وزارت در چارچوب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور استفاده بهینه از منابع آب‌های مرزی و داخلی کشور، تفاهم‌نامه ایجاد، تکمیل و توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های شیلاتی در مناطق مستعد کشور را مطرح کرد.

در این نشست رئیس سازمان شیلات ایران، پس از استماع و بررسی تفاهمنامه ضمن استقبال اعلام کرد: شهرک‌های کشاورزی  بهترین الگو برای ایجاد شهرک‌های شیلاتی است و با توجه به امکان انتقال مالکیت توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی باید اهلیت سرمایه‌گذاران به عنوان یک کار اساسی در دستور کار قرار گیرد.

صالحی گفت: سازمان شیلات آمادگی دارد تا هم در ارائه تأمین منابع مالی در ایجاد زیرساخت شهرک‌ها و هم با تشکیل کارگروه فنی متشکل از کارشناسان شیلات و شرکت شهرک‌های کشاورزی در انجام کمی و کیفی مطالعات آبزی‌پروری و ایجاد نظام بهره‌برداری و همچنین نظارت بر تولید مشارکت کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید