Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری:

اراضی جنوب پایتخت زیر پوشش عملیات بیابان زدائی می‌رود

ایانا-کشاورزی: با هدف احیای مراتع، کنترل فرسایش بادی و تثبیت شن‌های روان، 10هزار هکتار از اراضی بیابانی در جنوب پایتخت زیر پوشش عملیات بیابان‌زدائی قرار می‌گیرد.

 اراضی جنوب پایتخت زیر پوشش عملیات بیابان زدائی می‌رود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری گفت: با هدف احیای مراتع، کنترل فرسایش بادی و تثبیت شن‌های روان، 10هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان واقع در جنوب پایتخت زیر پوشش عملیات بیابان‌زدائی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایانا، ضیاء نصرتی افزود: تهیه طرح بیابان‌زدائی برای این میزان اراضی در دست اقدام است که پس از تهیه و تخصیص اعتبار به مرحله اجرا درخواهد آمد.

او با اشاره به اینکه حدود 50هزار هکتار از اراضی این شهرستان دارای شرایط بیابانی است، اجرای طرح‌های بیابان‌زدائی را ضروری دانست و اظهار داشت: با وجود این میزان اراضی که قابلیت بیابانی دارد چنانچه اقدامات بیابان‌زدائی انجام نشود تولید گرد و غبار در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود و می‌تواند به عنوان تهدیدی جدی برای ساکنین این مناطق و شهر تهران مطرح شود که بر همین اساس اجرای طرح‌های بیابان‌زدائی در سطح این شهرستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

نصرتی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح‌های بیابان‌زدائی برای مقابله با بیابان، کنترل گرد و غبار و ریزگردها موضوع در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد تأکید و تأیید قرار گرفت و مقرر شد با ارائه طرح‌های بیابان زدائی و اجرائی قابل قبول اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده تا پایان برنامه ششم توسعه سالانه برای 10 هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان طرح بیابان‌زدائی تهیه و اجرائی شود که با توجه به حساسیت موضوع امیدواریم با همکاری و مساعدت دستگاه‌های ذی ربط و در نظر گرفتن منابع مالی مورد نیاز، اجرای طرح‌های بیابان‌زدائی هر چه زودتر عملیاتی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید