Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان دامپزشکی کشور:

تجهیز ۱۶ استان کشور به امکانات تشخیص سریع بیماری آنفلوانزای پرندگان

ایانا-کشاورزی: ۲۰ میلیون دز واکسن بیماری آنفلوانزای پرندگان تاکنون در شش استان کشور استفاده شده است.

تجهیز ۱۶ استان کشور به امکانات تشخیص سریع بیماری آنفلوانزای پرندگان

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امسال ۱۶ استان کشور به امکانات تشخیص سریع بیماری آنفلوانزای پرندگان مجهز شده‌اند و ما می‌توانیم بلافاصله کانون آلوده به این بیماری را معدوم کنیم.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور در حاشیه سومین نشست رؤسای سازمان‌های دامپزشکی کشورهای عضو اکو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۰ میلیون دز واکسن بیماری آنفلوانزای پرندگان تاکنون در شش استان کشور استفاده شده است.

او افزود: تا هفته آینده ۱۰ میلیون دز واکسن آنفلوانزای پرندگان وارد کشور و توزیع خواهد شد.

رفیعی پور گفت: تاکنون این واکسن‌ها در استان های قزوین، کرج، تهران، قم، اصفهان و آذربایجان شرقی استفاده شده است.

او اظهار داشت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از دو سال پیش در ایران شدت گرفت و ما اقدامات خوبی در سال ۹۶ برای ایمن‌سازی طیور مرغ تخم گذار علیه این بیماری انجام دادیم.

رفیعی پور تصریح کرد: این واکسن‌ها چرخش ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و انتقال آن از منطقه‌ای به منطقه دیگر را دچار مشکل می‌کند.

او در عین حال از تولیدکنندگان صنعت طیور خواست با سرد شدن هوا و احتمال فعال شدن ویروس آنفلوانزای پرندگان، اصول و دستورات بهداشتی دامپزشکان را رعایت کنند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امسال امیدواریم با اقدامات انجام شده در حوزه واکسیناسیون و رصد دقیق بیماری، شاهد طغیان آنفلوانزای پرندگان در کشور نباشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید