Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی:

کشتار دام‌های داشتی صحت ندارد

ایانا-کشاورزی: نظارت بسیاری در کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد و به طور معمول ٣٠ تا ٤٠ درصد کشتارها دام داشتی است که معمولا با صلاحدید ناظرهای بهداشتی و شرعی صورت می‌گیرد.

کشتار دام‌های داشتی صحت ندارد

چند روز پیش جواد آزاد مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور مدعی شد که دامداران دام‌های داشتی (دام هایی که برای پایداری نسل گله نگهداری می‌شوند) را به کشتارگاه‌ها می‌فرستند و این مساله را زنگ خطری برای بهار سال آینده اعلام کرد این در شرایطی است که رئیس سازمان دامپزشکی کشور با رد این ادعا گفت: به طور معمول ٣٠ تا ٤٠ درصد کشتارهای کشور دام‌های داشتی است که معمولا با صلاحدید ناظرهای بهداشتی و شرعی صورت می‌گیرد.

علیرضا رفیعی پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص کشتار دام داشتی در کشتارگاه‌ها توضیح داد: نظارت بسیاری در کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد و به طور معمول ٣٠ تا ٤٠ درصد کشتارها دام داشتی است که معمولا با صلاحدید ناظرهای بهداشتی و شرعی صورت می‌گیرد.

او با تاکید بر اینکه دام ماده با ارزیابی برای کشتار فرستاده می‌شود، افزود: دام ماده ممکن است ماده حذفی باشد و بر اساس بیماری‌هایی که مخاطره آمیز نیست مانند آبستن نشده آن به کشتارگاه می‌فرستند.

رفیعی پور با اشاره به اینکه معمولا حدود ٧٠ درصد کشتار، مربوط به دام‌های پروار است، افزود: در صورت کشتار دام‌های داشتی طی سال‌های گذشته تاکنون باید این دام‌ها تمام می‌شد در حالی که برای واکسیناسیون، تمامی این دام‌ها در سامانه ثبت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید