Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی:

سه قوه در جهت تامین و تضمین امنیت غذایی همکاری کنند

ایانا-کشاورزی: ایمن سازی صنعت طیور و تشخیص سریع آنفولانزای فوق‌ حاد پرندگان در ١٦ استان کشور موفقیت همکاران سازمان دامپزشکی است. دامپزشکان صیانت از ١٣٤هزار میلیارد تومان سرمایه دامی را برعهده دارند.

سه قوه در جهت تامین و تضمین امنیت غذایی همکاری کنند

رئیس سازمان دامپزشکی خواستار همکاری سه قوه برای کمک به سازمان دامپزشکی در جهت تامین و تضمین امنیت غذایی کشور شد.

به گزارش ایانا، علیرضا رفیعی پور در مراسم روز ملی دامپزشکی که صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، با بیان اینکه ایمن سازی صنعت طیور و تشخیص سریع آنفولانزای فوق‌ حاد پرندگان در ١٦ استان کشور موفقیت همکاران سازمان دامپزشکی است، گفت: دامپزشکان صیانت از ١٣٤هزار میلیارد تومان سرمایه دامی را برعهده دارند.

او افزود: در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی به دنبال ایجاد شبکه‌های آزمایشگاهی همکار هستیم.

او افزود: از نیازهای آینده سازمان دامپزشکی افزایش سطح ارتباطات بین‌المللی و ایجاد شبکه‌های ترانزیتی محصولات دامی است.

رفیعی پور با تاکید بر اینکه مسئولان سه قوه باید به مؤلفه‌هایی از جمله مدیریت تولید، مدیریت بهداشت و مدیریت بازار با عزم جهادی، نگاه علمی کنند، گفت: دامپزشکی نقش مهمی در جایگاه امنیت غذایی، اقتصادی، بهداشت عمومی و تجارت بین‌الملل دارد. او با اشاره به اینکه دامپزشکان همچون سربازان گمنام هستند، افزود: این افراد در جنگ نرم اقتصادی، بیوتروریسم، تهدیدات زیستی و ترور بیولوژیک در جغرافیای شهری، روستایی و عشایری در حال خدمت رسانی به مردم هستند. رفیعی پور با تاکید به تأمین اعتبار، تجهیزات و امکانات و تغییر برخی دستورالعمل‌ها در این حوزه گفت: همچنین همکاری‌های بین‌المللی متر این حوزه به اهداف وزارت جهادکشاورزی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید