Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جنگل‌ها:

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری

ایانا-کشاورزی: هم اکنون عملیات آبخیزداری در ۳۵۰ شهرستان کشور و در ۶۴۰ حوزه در قالب دو هزار کارگاه سازندگی در حال انجام است.

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای پروژه های آبخیزداری کشور خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خلیل آقایی در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری شهرستان مشگین شهر در حوزه رضی چایی، افزود: این مبلغ با عنایت مقام معظم رهبری، همکاری دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی محقق شده است.

او یادآوری کرد: هم اکنون عملیات آبخیزداری در ۳۵۰ شهرستان کشور و در ۶۴۰ حوزه در قالب دو هزار کارگاه سازندگی در حال انجام است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: خوشبختانه روند اجرای پروژه های آبخیزداری در استان اردبیل نیز از وضعیت مناسبی برخوردار است.

آقایی جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل سیلاب، افزایش آب‌های زیرزمینی و ایجاد اشتغال را از اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری بیان کرده و افزود: همزمان با اتمام سازه‌های آبخیزداری در استان اردبیل عملیات بیولوژیکی از جمله کشت گیاهان دارویی نیز در اطراف حوزه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید