Iranian Agriculture News Agency

ایجاد 53 استارت آپ در حوزه کشاورزی در هند

استارت آپ‌ها به کمک توسعه روستاها می‌آیند

ایانا-کشاورزی: طبق آمارهای وزارت کشاورزی هند سال گذشته بیش از 53 استارت آپ کشاورزی با سرمایه 313 میلیون دلار راه‌اندازی شده‌اند. از جمله استارت آپ‌های مهمی که در سال‌های گذشته در این کشور در حوزه کشاورزی شکل گرفته است می‌توان به Ekatir استارتاپی که می‌کوشد با ارائه اطلاعات و مشاوره به کشاورزان فقر را در مناطق روستایی ریشه ‌کن کند و یا Farmily استارتاپی است که فروش محصولات کشاورزی را تسهیل می‌کند، اشاره کرد.

استارت آپ‌ها به کمک توسعه روستاها می‌آیند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری قصد دارد تا با برگزاری همایش‌ها و مسابقاتی از روستاییان و غیر روستاییان بخواهد تا زمینه توسعه بیشتر روستاها را در کشور فراهم کنند. این همایش و استارت آپ ویکندها قرار است در 6 منطقه کشور برگزار شود که نخستین آن در قزوین اجرایی شده است.

به گزارش ایانا به نقل از اتاق بازرگانی تهران، اولین استارت آپ ویکند روستایی 12 محور داشت که شامل گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی، محیط زیست و... بود. در جریان اولین دوره 150 نفر از ایده‌پردازان از استان‌های زنجان، گیلان، اردبیل، مازنداران، قزوین و... دوره هم جمع شدند و در نهایت تعدادی از طرح‌ها برای پیگیری‌های بیشتر انتخاب شدند. معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری قول داده است تا شرایطی را فراهم کند که ایده‌های انتخاب شده با همکاری سرمایه‌گذاران شکل اجرایی به خود بگیرند. البته به جز قزوین قرار است استارت آپ ویکندهای روستایی در استان‌های دیگری هم برگزار شوند. همچنین قرار است پارک‌های علم و فناوری هم به کمک استارت آپ‌های روستایی منتخب بیایند تا شکل اجرایی به آن‌ها بدهند.

در سال‌های گذشته بسیاری از کشورها با کمک استارت آپ‌ها گام‌های مهمی را برای توسعه روستاها و به خصوص بخش کشاورزی برداشته‌اند که از جمله این کشورها می‌توان به هند اشاره کرد. هند از نظر کشاورزی جزو بزرگترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و حدود 60 درصد خانوارهای هندی در روستاها زندگی می‌کنند و شغل اصلی آن‌ها کشاورزی است. باتوجه به این ظرفیت مهم و از سوی دیگر توسعه فناوری‌های نوین در این کشور تمرکز بخش مهمی از استارت آپ‌ها در سال‌های گذشته در این حوزه بوده و تاکنون همایش‌ها و سمینارهای ملی بسیاری هم در این حوزه برگزار شده است و در حال حاضر( AgriTech ) به مفهوم مهمی در این کشور بدل شده است. مسئولان در این کشور به دنبال آن هستند که با استفاده از استارت آپ‌ها زمینه‌های افزایش تولید محصول، بهبود ارزش غذایی محصولات، کاهش قیمت‌های نهاده‌ها برای کشاورزان، بهبود کلی فرآیند زنجیره تامین، کاهش زباله در سیستم توزیع و... فراهم کنند. همچنین تسهیل روند فروش محصولات کشاورزی هم یکی از هدفگذاری‌های مهم در این حوزه است. طبق آمارهای وزارت کشاورزی هند سال گذشته بیش از 53 استارت آپ کشاورزی با سرمایه 313 میلیون دلار راه‌اندازی شده‌اند.  از جمله استارت آپ‌های مهمی که در سال‌های گذشته در این کشور در حوزه کشاورزی شکل گرفته است می‌توان به Ekatir استارتاپی که می‌کوشد با ارائه اطلاعات و مشاوره به کشاورزان فقر را در مناطق روستایی ریشه ‌کن کند و یا Farmily استارتاپی است که فروش محصولات کشاورزی را تسهیل می‌کند، اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید