Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیأت مدیره انجمن پسته ایران:

باغات پسته سالم است، تنها محصول خسارت دیده

ایانا-کشاورزی: باغات پسته آسیب ندیده‌اند بلکه این آسیب دیدگی مربوط به محصول پسته است.

باغات پسته سالم است، تنها محصول خسارت دیده

چند روز پیش، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان پیش‌بینی کرده بود که 70 هزار تن پسته از باغات کرمان برداشت خواهد شد و تغییرات اقلیمی سال جاری موجب از بین رفتن 90 درصد این محصول و وارد شدن سه هزار میلیارد تومان خسارت به باغات پسته شده. این در حالیست که رئیس هیأت مدیره انجمن پسته ایران در این خصوص نظر دیگری دارد و آسیب دیدگی را تنها برای پسته عنوان می‌کند و معتقد است که به باغات پسته آسیبی وارد نشده و سال آینده محصول خواهند داشت.

سید محمود ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص آسیب باغات پسته گفت: باغات پسته آسیب ندیده‌اند بلکه این آسیب دیدگی مربوط به محصول پسته است.

او با بیان اینکه محصول پسته سال‌آور است، گفت: خسارت در محصولات کشاورزی طبیعی است و لازم نیست خسارت محصول پسته در سال جاری و کاهش میزان تولید آن سبب تضعیف کشاورزان و باغداران شود.

ابطحی با تاکید به اینکه برداشت سال گذشته این محصول در حدود 320هزار تن بوده است، افزود: پیش‌بینی می‌شد در سال جاری که سال ناآور بوده میزان برداشت به 100هزار تن برسد که متاسفانه میزان برداشت امسال از پیش‌بینی‌ها کمتر شد، در حدود 50هزار تن خواهد بود.

او با بیان اینکه امیدواریم سال آینده میزان تولید باغات پسته افزایش داشته باشد، گفت: این موضوع قابل پیش‌بینی نیست، اما با توجه به اینکه امسال تنها محصول پسته آسیب دیده و باغات سالم است، احتمال دارد که تولید افزایش داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید