Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهادکشاورزی:

پرداخت 75 درصدی مطالبات گندمکاران تا پایان هفته

ایانا-کشاورزی: تا به امروز 9 میلیون و 500هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است. برآورد می‌شود تا اواسط مهرماه میزان یک میلیون و 700هزار تن گندم علاوه بر این میزان، خریداری شود که این میزان خرید نسبت به سال گذشته 900 هزار تن افزایش داشته است.

پرداخت 75 درصدی مطالبات گندمکاران تا پایان هفته

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت 75 درصدی مطالبات گندمکاران تا پایان هفته خبر داد.

یزدان سیف در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه تا به امروز 9 میلیون و 500هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: برآورد می‌شود تا اواسط مهرماه میزان یک میلیون و 700هزار تن گندم علاوه بر این میزان، خریداری شود که این میزان خرید نسبت به سال گذشته 900 هزار تن افزایش داشته است.

او با بیان اینکه 50درصد مطالبات گندمکارانی که تا ۲۳  شهریور گندم تحویل داده‌اند، پرداخت شده است، افزود: کشاورزانی نیز که تا اول تیرماه گندم تحویل داده‌اند، 100 درصد پول گندم را دریافت کرده‌اند. تا پایان هفته پرداخت مطالبات به 75 درصد خواهد رسید.

او با تاکید به اینکه میزان کشت گندم در کشور در سال جاری بیش از 11 میلیون تن بوده است، گفت: بخشی از گندم تولیدی برای مصرف کشاورزان و تولید بذر گواهی شده استفاده می‌شود.

او ادامه داد: تا به امروز نزدیک به ۸۳ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال از مجموع ۱۲۴ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال منابع تامین و به حساب کشاورزان واریز شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان در حدود 330هزار تن دانه‌های روغنی خریداری شده است، افزود: این میزان 82 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

او با بیان اینکه در حال انتشار اوراق بهادار برای تامین بهای گندم هستیم، گفت: تا پایان هفته در حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال منابع مالی از طریق عرضه اوراق، تامین و به حساب کشاورزان واریز خواهد شد و این موضوع سبب می‌شود تا ۱۰۰ درصد مطالبات گندمکارانی که تا پایان تیرماه گندم تولیدی خود را تحویل دادند، از طریق انتشار اوراق پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی همچنین به افزایش کیفیت گندم اشاره کرد و گفت: میزان آفت سن زدگی ۱.۳ درصد بهبود یافته و در برخی استان‌ها به صفر رسیده، همچنین متوسط میزان پروتئین گندم سراسر کشور به ۱۲ رسیده است و متوسط وزن هکتولیتر گندم نیز از ۷۵ به ۷۷ رسیده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه در تامین کالاهای اساسی حداقل تا 6 ماه آینده مشکلی وجود ندارد، افزود: صحبت های گفته شده جوسازی روانی است.

او در خصوص سهمیه پرداختی به هیات ها نیز گفت: قیمت برنج برای مصارف عمده هیات های عزاداری در برنج 1121 برابر با 7 هزارتومان عرضه می شود و نرخ شکر نیز برای هیات‌های مذهبی 3هزار تومان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید