Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر کشاورزی از معاون بانک مرکزی خواستار شد؛

رفع مشکلات مربوط به صادرات کالاهای کشاورزی

ایانا-کشاورزی: معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به غلامرضا پناهی سرپرست معاونت ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور جلوگیری از فساد محصولات کشاورزی با قید فوریت اجرای این ابلاغیه خواستار توقف یک ماهه ابلاغیه بانک مرکزی برای محصولات کشاورزی شد

رفع مشکلات مربوط به صادرات کالاهای کشاورزی

صادرات محصولات کشاورزی به علت شروط لازم برای حمل و نقل، زمان  و شرایط نگهداری مسئله‌ای حساس و مهم است  محصولات کشاورزی برای طی کردن مسافت‌های طولانی نیازمند کانتینرهای مجهز و شرایط نگهداری مناسب هستند. بانک مرکزی در بخشنامه‌ای در 18 شهریورماه جاری از گمرکات کشور خواستار توقف کانتینرهای کشاورزی فسادپذیر شده بود.

به گزارش ایانا، روز گذشته علی اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به غلامرضا پناهی سرپرست معاونت ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور جلوگیری از فساد محصولات کشاورزی با قید فوریت اجرای این ابلاغیه خواستار توقف یک ماهه ابلاغیه بانک مرکزی برای محصولات کشاورزی شد تا طی مهلت یاد شده نسبت به بررسی موضوع و تعیین راه حل به خصوص در مورد معاملات ریالی با کشورهای همسایه اقدامات لازم انجام شود. در این نامه آمده است که صادرکنندگان این اقدام ناگهانی را مغایر با تعهدات قبلی خود اعلام کرده‌اند.

 

نامه مهرفرد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید