Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیات مدیره اتحادیه باغداران

بورس قیمت میوه ها را واقعی می کند

رئیس هیات مدیره اتحادیه باغداران، معتقد است که ورود میوه به بورس قیمت این محصولات را واقعی خواهد کرد.

بورس قیمت میوه ها را واقعی می کند

کمال یدالهی رئیس هیات مدیره اتحادیه باغداران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص ورود میوه به بورس کالا گفت: ورود میوه به بورس می‌تواند قیمت این محصولات را به قیمت واقعی نزدیک کند.

او با بیان اینکه همه‌ میوه‌ها قابلیت عرضه در بورس را ندارند، افزود: میوه‌هایی در بورس قابل عرضه هستند که امکان  نگهداری و انبارداری را داشته باشد.

یدالهی با بیان اینکه باید در ابتدا ساز و کار ورود محصولات به بورس ایجاد شود، ادامه داد: در این میان بسیاری از واسطه‌ها که سود خوبی از فروش محصولات دارند مانع اجرای این طرح خواهند شد.

او با تاکید بر اینکه با تقویت تشکل‌های مرتبط، می‌توان با خریداری و تجمیع این محصولات، آنها را در بورس عرضه کرد، افزود: ورود زعفران و عملکرد موفق تشکل‌های مربوطه می‌تواند تاییدی بر این موضوع باشد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه باغداران با بیان اینکه میوه‌های بهار مانند هلو، شلیل و  زردآلو را نمی‌توان وارد بورس کرد، افزود: میوه‌هایی با قدرت نگهداری بالا همچون سیب، کیوی و میوه‌های خشک قابلیت ورود به بورس را دارند.

او گفت: تبدیل میوه‌ها به سایر فراورده‌ها  نیز می‌تواند ارزش افزود ایجاد کند. به طور مثال میوه‌ها خریداری شوند و تبدیل به کنسانتره شده و سپس در بورس عرضه شوند.

یدالهی با بیان اینکه به طور قطع عرضه میوه در بورس با استقبال روبرو می‌شود، افزود: این موضوع همچنین سبب می‌شود تا دلالان و افرادی که هیچ سررشته‌ای در این موضوع ندارند به دلیل لزوم عرضه با تناژ بالای محصولات، وارد بورس نشوند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید