Iranian Agriculture News Agency

رئیس ‌کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی ‌اتاق بازرگانی:

مواد غذایی در شرایط نامناسب در انبارهای گمرک مانده‌اند

ایانا-کشاورزی: منابع ملی در گمرکات مانده و آمارها تا ۱۴شهریور نشان می‌دهد که واردات بسیاری از اقلام مانند روغن آفتابگردان و غیره نسبت به سال قبل بسبار کاهش داشته و علت این اتفاق در شرایط بحرانی حال حاضر بروکراسی سنگین بانک مرکزی در تخصیص ارز است و لازم است که این حجم از کالای اساسی که در گمرکات مانده تعیین تکلیف شود.

مواد غذایی در شرایط نامناسب در انبارهای گمرک مانده‌اند

رئیس‌کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی‌اتاق بازرگانی تهران، بزرگترین مشکل بخش خصوصی را بخشنامه ۱۶مرداد دانست  که باعث شده موادی ماننده ماست و کره در گمرکات مانده در حالی که این انبارها شرایط بسیار نامناسبی برای نگهداری مواد غذایی دارند.

به گزارش ایانا، کاوه زرگران در چهل و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، گفت: باید همکاری لازم بین بانک مرکزی و گمرکات ایجاد شود. یکی از مشکلات بزرگ دیگر پرداخت مابه التفاوت است که بسیاری از واردکنندگان به آن معترض هستند. ‌منابع ملی در گمرکات مانده و آمارها تا ۱۴شهریور نشان می‌دهد که واردات بسیاری از اقلام مانند روغن آفتابگردان و غیره نسبت به سال قبل بسبار کاهش داشته و علت این اتفاق در شرایط بحرانی حال حاضر بروکراسی سنگین بانک مرکزی در تخصیص ارز است و لازم است که این حجم از کالای اساسی که در گمرکات مانده تعیین تکلیف شود.

او با تاکید بر اینکه بخش خصوصی نیازمند داشتن یک نمای مشخص از آینده است و نیاز به یک برنامه ۶ماه دارد، ادامه داد: سازمان‌های دولتی جزیره‌ای عملی کنند و در شرایط حساس کنونی نگاه ملی ندارند. در ارتباط با کالایی چون شیرخشک این کارخانه‌ها اعلام کرده‌اند اگر نتوانند تخصیص یورو بگیرند تولیدشان متوقف خواهد شد.

رئیس‌کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی‌اتاق بازرگانی تهران، توضیح داد: با توجه به قیمتی که برای شیرخام تعیبن شده این محصول به صرفه نیست و بسیاری از کارخانجات لبنی با ۵۰درصد ورودی شیرخام تولید می‌کنند و اگر همین گونه پیش برود در مهر و آبان بسیاری از محصولات لبنی را در بازار نخواهیم داشت و لازم است در شرایط حساس کنونی دولت از نظارت‌های چکشی صرف نظر کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید