Iranian Agriculture News Agency

در دیدار با مدیرعامل بانک کشاورزی مطرح شد

احیای شهرک‌های کشاورزی با تسهیلگری در پرداخت تسهیلات بانکی

ایانا-کشاورزی: روز گذشته روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با علی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی و شماری از مجریان و سرمایه‌گذاران طرح‌های گلخانه‌ای واقع در مجتمع‌ها و شهرک‌های گلخانه‌ای شرکت شهرک‌های کشاورزی دیدار و درباره نحوه ترهین محل اجرای این طرح ها و ضرایب ارزیابی وثایق گفت‌و‌گو کرد

احیای شهرک‌های کشاورزی با تسهیلگری در پرداخت تسهیلات بانکی

ایجاد شهرک‌های کشاورزی یکی از راه‌های بهبود وضعیت کشت و کشاورزان، تامین و بهبود وضعیت و تشکیل زنجیره تولید است. شهرک‌های کشاورزی همچنین می‌تواند راه مطمئن و مناسبی برای توسعه مکانیزاسیون و حفظ محیط زیست و... باشد. در حال حاضر شهرک‌های کشاورزی در کشور وجود دارند اما تعداد و میزان مناسبی ندارد؛ چراکه توسعه شهرک‌های صنعتی پیش‌نیازهایی دارد که این پیش‌نیازها هنوز به طور کامل مهیا نشده و کاستی‌هایی در این راه وجود دارد.

به گزارش ایانا، روز گذشته روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با علی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی و شماری از مجریان و سرمایه‌گذاران طرح‌های گلخانه‌ای واقع در مجتمع‌ها و شهرک‌های گلخانه‌ای شرکت شهرک‌های کشاورزی دیدار و درباره نحوه ترهین محل اجرای این طرح ها و ضرایب ارزیابی وثایق گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار منصوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، خواستار تسهیل در پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی و احیای شهرک‌های کشاورزی به ویژه شهرک‌های گلخانه‌ای شد.

منصوری، با اشاره به برخی مشکلات از جمله ارزش‌گذاری پایین وثایق ارائه شده و تاسیسات آتی‌الاحداث و تاخیر در بررسی‌ها و تکمیل مدارک، گفت: مجموعه بانک کشاورزی با تسهیلگری در پرداخت تسهیلات و گشایش در برخی موانع موجود، می‌تواند زمینه لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در توسعه شهرک‌های کشاورزی را فراهم کنند.

او با ارائه گزارشی از وضعیت شهرک‌های کشاورزی به اهمیت توسعه شهرک‌های کشاورزی در توسعه تولید، صرفه‌جویی در مصرف آب و ایجاد اشتغال پرداخت.

منصوری از روند جذب تسهیلات در شهرک حصارگلی ورامین، وحدت زنجان، خراسان رضوی، ایلام، آذربایجان غربی و دیگر شهرک‌ها ابراز نگرانی کرد و افزود: با پیگیری مستمر و تلاش جهادی همه همکاران در مجموعه بانک و شرکت شهرک‌ها و سازمان‌های جهاد کشاورزی می‌توان به تحقق اهداف برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بیش از پیش دست یافت.

همچنین خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در این دیدار با تاکید بر اهمیت اجرای دقیق شرایط اعطای تسهیلات، گفت: ترهین وثایق معتبر و تنظیم قرارداد مناسب، در راستای رفع موانع تولید، توسعه روش های کشت مبتنی بر مدیریت منابع آب و خاک و حمایت از گلخانه داران، قول مساعدت و همکاری داد و دستور لازم برای رفع سریع موانع و همکاری مجدانه با گلخانه‌داران شرکت شهرک های کشاورزی را صادر کرد.

بنا به این گزارش، در این جلسه مسائل و مشکلات متعددی از شهرک‌های کشاورزی بررسی و برای رفع موانع آنها تصمیمات مناسبی اتخاذ شد. همچنین مسائل و مشکلات شهرک‌های گلخانه‌ای حصارگلی ورامین به صورت ویژه بررسی شد و با پذیرش ۹۰ درصد ارزش عرصه شهرک مذکور و همینطور ۵۰ درصد تاسیسات آتی‌الاحداث به عنوان وثیقه موافقت و مقرر شد هر دو هفته یکبار جلسات مشترک با حضور مدیر بانک کشاورزی استان و سازمان جهاد کشاورزی و مدیر شعبه شرکت شهرک‌ها و سرمایه‌گذاران برگزار شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید