Iranian Agriculture News Agency

پرداخت تسهیلات بلاعوض به پسته‌کاران خسارت دیده

تسهیلات 83 میلیون ریالی برای پسته کاران

ایانا-کشاورزی: در این مصوبه، دولت سقف پرداخت این تسهیلات برای هرهکتار را 83 میلیون ریال در نظر گرفته، اما پرداخت آن مشمول یک شرط است؛ تسهیلات یاد شده به کشاورزان خسارت دیده‌ای پرداخت خواهد شد که از قبل باغات خود را بیمه کرده باشند.

تسهیلات 83 میلیون ریالی برای پسته کاران

شرایط اقلیمی امسال، خسارت جدی به باغات پسته وارد کرد تا جایی که برخی از نمایندگان استان کرمان از خسارت بیش از 90 درصدی به محصول پسته حکایت می‌کنند. حکایتی که لبخند پسته را از روی لبان باغات پسته محو کرد و کشاورزان را نگران. حالا خبرهایی از مصوبه دولت به گوش می‌رسد که قرار است به پسته‌کاران زیان‌دیده تسهیلات بلاعوض پرداخت شود. خبری که نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس داد.

در این مصوبه، دولت سقف پرداخت این تسهیلات برای هرهکتار را 83 میلیون ریال در نظر گرفته، اما پرداخت آن مشمول یک شرط است؛ تسهیلات یاد شده به کشاورزان خسارت دیده‌ای پرداخت خواهد شد که از قبل باغات خود را بیمه کرده باشند.

هر چند که برای پرداخت این تسهیلات شرط در نظر گرفته شده است، اما این مصوبه حمایتی، به دلیل توجه ویژه‌ای که به کشاورزان خسارت دیده داشته است، حمایت نمایندگان را هم با خود همراه کرده. در این باره علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص مصوبه پرداخت تسهیلات به پسته‌کاران گفت: هرگونه کمک به بخش‌های کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی و دامداری می‌تواند مثمر ثمر باشد.

او با بیان اینکه البته از سنوات گذشته نیز کشاورزان در بخش‌های مختلف مبلغ خسارت‌های خود را دریافت نکرده‌اند، افزود: در این بخش معمولا بیمه منابع ندارد و یا افراد درگیر بروکراسی‌های اداری می‌شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این مصوبه بسیار ارزشمند است، گفت: متاسفانه شرایط اقلیم علیه کشاورزان عمل کرده و خسارت‌های زیادی را بر آن‌ها تحمیل کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید