Iranian Agriculture News Agency

درخواست عضو کمیسیون برنامه و بودجه از دولتی‌ها:

ارز دولتی تنها به واردات 400هزار تن برنج پرداخت شود

ایانا-کشاورزی: نیاز داخل کشور 300 تا 400 هزار تن برنج وارداتی است و برطبق این میزان نیاز، ارز دولتی هم باید برای واردات این میزان برنج پرداخت شود.

ارز دولتی تنها به واردات 400هزار تن برنج پرداخت شود

برنج از کالاهای اساسی محسوب می‌شود که طی چهار ماه نخست امسال بیش از ۶۷۴ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات آن تعلق گرفته؛ این میزان هزینه برای واردات برنج در حالی از منابع ارزی کشور پرداخت شده که قیمت برنج خارجی موجود در بازار  50 درصد افزایش داشته است.

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص افزایش ۵۰ درصدی برنج وارداتی (غیرتایلندی) با وجود دریافت ارز دولتی گفت: نیاز داخل کشور 300 تا 400 هزار تن برنج وارداتی است و برطبق این میزان نیاز، ارز دولتی هم باید برای واردات این میزان برنج پرداخت شود.

او با بیان اینکه افزایش قیمت برنج خارجی قطعا به نفع تولید برنج داخل است، افزود: برای حمایت از تولید داخل نباید بیش از نیاز کشور به واردات برنج، ارز دولتی به واردات تعلق بگیرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به افزایش 50درصدی قیمت برنج وارداتی، گفت: علاوه بر نظارت‌های گمرکی باید نظارت‌هایی بر روی واردات این محصول هم صورت بگیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید