Iranian Agriculture News Agency

درخواست رئیس شورای ملی نخود از دولتی‌ها؛

ارز واردات نخود را به دارو بدهید

ایانا-کشاورزی: در سال جاری حدود 270 تا 278 هزار تن نخود در کشور تولید شده است. به حبوباتی مانند نخود که تولید داخل نیاز کشور را تامین می‌کند نباید ارز 4هزار و 200تومانی تعلق بگیرد.

ارز واردات نخود را به دارو بدهید

رئیس شورای ملی نخود پیشنهاد کرد، ارز دولتی تخصیص پیدا کرده به واردات نخود به تامین و واردات دارو اختصاص پیدا کند.

ناصر مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص تخصیص ارز دولتی به حبوبات گفت: نخود نباید جزو اولویت‌های دریافت ارز دولتی باشد.

او با بیان اینکه طبق آمار گرفته شده در سال جاری حدود 270 تا 278 هزار تن نخود در کشور تولید شده است، افزود: به حبوباتی مانند نخود که تولید داخل نیاز کشور را تامین می‌کند نباید ارز 4هزار و 200تومانی تعلق بگیرد، ارز دولتی می‌تواند برای واردات کالاهای ضروری‌تر اختصاص یابد، نه واردات حبوبات.

مرادی با بیان اینکه سرانه مصرف نخود در کشور 2 کیلوگرم است، ادامه داد: تولید این محصول  در 10 استان کشور از جمله کرمانشاه، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و ایلام برای تامین نیاز کشور کافی است.

رئیس شورای ملی نخود ادامه داد: تولید داخل به میزان کافی در کشور وجود دارد و جوابگوی نیاز داخل است. همچنین قیمت این محصول نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

او در پایان با بیان اینکه تخصیص ارز دولتی به نخود ضروری نیست، گفت: بهتر است این ارز به کالاهای ضروری مانند دارو تعلق بگیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید