Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در جشنواره معرفی ارقام جدید زراعی و باغی:

تحقیقات کاربردی باعث افزایش تولیدات کشاورزی می‌شود

سومین جشنواره معرفی ارقام جدید زراعی و باغی صبح امروز در سالن همایش‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

تحقیقات کاربردی باعث افزایش تولیدات کشاورزی می‌شود

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در این همایش با بیان اینکه تحقیقات کشاورزی باید از تحقیقات پایه به تحقیقات کاربردی سوق داده شود، گفت: کشور ما از نظر بارش وضعیت مساعدی ندارد و با به‌کارگیری تحقیقات و بذرهای اصلاح‌شده با وجود محدودیت‌های اقلیمی شاهد افزایش برداشت در گندم و کلزا بوده‌ایم.

او با بیان اینکه 300 هزار تن گندم نسبت به سال گذشته افزایش خرید داشته‌ایم، افزود: تاکنون 9 میلیون و 200 هزار تن گندم خریداری شده و این خرید همچنان ادامه دارد.

حجتی با بیان اینکه در خرید دانه‌های کلزا نیز افزایش تولید داشته‌ایم، عنوان کرد: طی دو سال گذشته شش برابر افزایش تولید داشته‌ایم و این عدد در حال حاضر به 340 هزار تن رسیده است.

او با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد، اما از آن‌ها استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: با به‌کارگیری تکنولوژی و علم روز می‌توانیم نیازهایمان را سازگار با محیط زیست تولید کنیم.

حجتی بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی و تحقیقات کاربردی سعی شود تا کم‌آبی، ناملایمات زیست‌محیطی و وضعیت خشک و کم‌آب کشور با قابلیت‌هایی که وجود دارد از ظرفیت‌های موجود استفاده حداکثری شود./

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید